Kósa konkrétan lebűnözőzte a magyar civileket

  • narancs.hu
  • 2017. június 3.

Belpol

Közben Botka is kapta az ívet.

A Fidesz frakcióvezetője hazai pályán, Debrecenben haknizott a hétvégén, és a határzár fontosságáról elmélkedett, ügyelve arra, hogy eszmefuttatásban szerepeljenek a „migráns”, „Brüsszel” és „Soros” hangsorok. Ezeken kívül ma még szerephez jutott Botka László („Botka László”) is, mint az ország biztonságát veszélyeztető erő, aki a Sorostól remélt fizetség fejében bontaná le a déli határzárat. Botka korábban azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy abban az esetben, ha működne az Európai Unió határvédelmi ellenőrzése és a közel-keleti helyzet is rendeződne, nem lenne szükség a kerítésre.

Kósa ezzel kapcsolatban nem egyszerűen csak sorosozott, hanem egyenesen lebűnözőzte a magyarországi civileket. „Soros György a migráció támogatására az embercsempészek szervezett alvilágával összeérő maffiaszerű hálózatot működtet Magyarországon és más európai országokban” – mondta a debreceni sajtótájékoztatón, majd hozzátette, hogy az embercsempészeket a magyar civilek segítik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.