Lázár durván beszólt az RTL-nek

Belpol

A miniszter szerint valaki fizet az RTL-nek azért, hogy lejárassák.

Lázár János a miskolci városházán tartotta az Építésügyi és Közlekedési Minisztérium kihelyezett ülését szerdán. Ezt követően Tóth-Szántai József fideszes polgármesterrel tartott sajtótájékoztatón jelentette be a Miskolcra hulló pénzeső érkezését.

A január 22-i kormányülésen ugyanis elmondása szerint a szeptemberben leégett miskolctapolcai barlangfürdő beindítására egymilliárd forintot fog kérni, a Magyar Közúthoz tartozó 10 kilométernyi városi út felújítására 3,5 milliárdot adnak, a Miskolcnak járó uniós támogatásból 6 milliárd forintot az önkormányzati utakra költenek, összességében 30 milliárd forintnyi útfejlesztési forrás érkezik Miskolcra. Továbbá: a kormány támogatja a Tiszai pályaudvar felújítását, felvonó építését a belváros és az Avastető között, kitalálják, mi legyen az eddig 16 milliárdba került Diósgyőri vár (elfuserált) újjáépítésével (erről bővebben lásd korábbi cikkünket) és 3 elektromos Ikarust is kap a város.

Az örömhírek özöne után lehetett kérdezni is a minisztertől. Az RTL tudósítója azonban az építésügyi és közlekedési minisztert nem a Miskolcot támogató több tízmilliárdos ígéreteiről merte kérdezni, hanem arról, milyen gondokat okoz a havazás a vasúti közlekedésben. Szóba hozta a Tatabányára gyalogló utasok keddi esetét is. Lázárt érzékenyen érintette a kérdés, olyannyira, hogy válaszában az RTL-t azzal vádolta meg, valakinek a megrendelésére járatják le az ő és magyar közlekedésért 53 ezer dolgozó kollégája munkáját.

Mint fogalmazott: „Tudom, hogy ön helyi tudósító, amit most mondok, az nem önnek szól személy szerint. Szeretném megtudni az RTL tulajdonosaitól vagy szerkesztőitől, vezetőitől: milyen megfontolásból tesznek meg mindent azért, hogy lejárassák a magyar közlekedést? Miért tesz az RTL Klub minden nap lépéseket annak érdekében, hogy 53 ezer munkatársam munkáját lejárassa? Az RTL egy éve szisztematikus, tudatos, fölépített, szerintem fizetett és megrendelt lejárató kampányt folytat a magyar közlekedésben dolgozókkal szemben és a teljes magyar közlekedéssel szemben. Szeretném én megkérdezni öntől, ha megengedi, mert ön is kérdez, én is kérdezhetek, hogy miért teszi ezt az RTL Klub? Kérem, tolmácsolja ezt a munkatársainak, a főnökeinek és tulajdonosoknak és különösképpen a sokat fizető megrendelőknek. Köszönöm szépen!”

A miniszter egyébként a kérdésre reagálva azt is mondta, hogy soha nem állította, hogy a magyar tömegközlekedés hibátlan szolgáltatás lenne. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

Aki én vagyok

Az amerikai dokumentarista fotográfia egyik legfontosabb alakjának munkáiból először láthatunk önálló kiállítást Magyarországon. A tárlat érzékenyen és empatikusan mutat fel női sorsokat, leginkább a társadalom peremére szorult közösségek tagjainak életén keresztül. A téma végigkísérte Mark egész életművét, miközben ő maga sem nevezte magát feminista alkotónak. A művek befogadása nem könnyű élmény.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.

Cserealap

Szabad jelzést adhat a XII. kerületi önkormányzat Schmidt Máriáék érdekeltségének a Városmajor melletti nagyarányú lakásépítési projektre. Cserébe a vállalat beszállna a nyilas terror áldozatai előtt tisztelgő, régóta tervezett emlékmű finanszírozásába.