Lázár durván beszólt az RTL-nek

Belpol

A miniszter szerint valaki fizet az RTL-nek azért, hogy lejárassák.

Lázár János a miskolci városházán tartotta az Építésügyi és Közlekedési Minisztérium kihelyezett ülését szerdán. Ezt követően Tóth-Szántai József fideszes polgármesterrel tartott sajtótájékoztatón jelentette be a Miskolcra hulló pénzeső érkezését.

A január 22-i kormányülésen ugyanis elmondása szerint a szeptemberben leégett miskolctapolcai barlangfürdő beindítására egymilliárd forintot fog kérni, a Magyar Közúthoz tartozó 10 kilométernyi városi út felújítására 3,5 milliárdot adnak, a Miskolcnak járó uniós támogatásból 6 milliárd forintot az önkormányzati utakra költenek, összességében 30 milliárd forintnyi útfejlesztési forrás érkezik Miskolcra. Továbbá: a kormány támogatja a Tiszai pályaudvar felújítását, felvonó építését a belváros és az Avastető között, kitalálják, mi legyen az eddig 16 milliárdba került Diósgyőri vár (elfuserált) újjáépítésével (erről bővebben lásd korábbi cikkünket) és 3 elektromos Ikarust is kap a város.

Az örömhírek özöne után lehetett kérdezni is a minisztertől. Az RTL tudósítója azonban az építésügyi és közlekedési minisztert nem a Miskolcot támogató több tízmilliárdos ígéreteiről merte kérdezni, hanem arról, milyen gondokat okoz a havazás a vasúti közlekedésben. Szóba hozta a Tatabányára gyalogló utasok keddi esetét is. Lázárt érzékenyen érintette a kérdés, olyannyira, hogy válaszában az RTL-t azzal vádolta meg, valakinek a megrendelésére járatják le az ő és magyar közlekedésért 53 ezer dolgozó kollégája munkáját.

Mint fogalmazott: „Tudom, hogy ön helyi tudósító, amit most mondok, az nem önnek szól személy szerint. Szeretném megtudni az RTL tulajdonosaitól vagy szerkesztőitől, vezetőitől: milyen megfontolásból tesznek meg mindent azért, hogy lejárassák a magyar közlekedést? Miért tesz az RTL Klub minden nap lépéseket annak érdekében, hogy 53 ezer munkatársam munkáját lejárassa? Az RTL egy éve szisztematikus, tudatos, fölépített, szerintem fizetett és megrendelt lejárató kampányt folytat a magyar közlekedésben dolgozókkal szemben és a teljes magyar közlekedéssel szemben. Szeretném én megkérdezni öntől, ha megengedi, mert ön is kérdez, én is kérdezhetek, hogy miért teszi ezt az RTL Klub? Kérem, tolmácsolja ezt a munkatársainak, a főnökeinek és tulajdonosoknak és különösképpen a sokat fizető megrendelőknek. Köszönöm szépen!”

A miniszter egyébként a kérdésre reagálva azt is mondta, hogy soha nem állította, hogy a magyar tömegközlekedés hibátlan szolgáltatás lenne. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.

Milliókat érő repedések

Évekig kell még nézniük a tátongó repedéseket és leváló csempéket azoknak a lakóknak, akik 2016-ban költöztek egy budafoki új építésű társasházba. A problémák hamar felszínre kerültek, most pedig a tulaj­donosok perben állnak a beruházóval.

Egyenlőbbek

Nyilvánosan megrótta Szeged polgármestere azokat a képviselőket – köztük saját szövetségének tagjait –, akik nem szavazták meg, hogy a júliustól érvényes fizetésemelésük inkább a szociális alapba kerüljön. E képviselők viszont azt szerették volna, hogy a polgármester és az alpolgármesterek bérnövekménye is közcélra menjen.

Pillanatnyi nehézségek

Gyors viták, vetélkedő erős emberek, ügynöközés és fele-fele arányban megosztott tagság: megpróbáltuk összerakni a szép reményekkel indult, de a 2026-os választáson a távolmaradás mellett döntő liberális párt történetét.