Lehet, hogy sosem épül meg a hajdúnánási MotoGP-pálya

  • narancs.hu
  • 2023. január 7.

Belpol

Egy ideig biztos nem, de talán sosem épül meg a hajdúnánási MotoGP-pálya.

Januárban dőlhet el a hajdúnánási MotoGP-pálya sorsa, így a motorverseny jogtulajdonosán múlik, lesz-e bármi a dologból, elfogadja-e a csúszást vagy sem – mondta Tiba István, a térség fideszes országgyűlési képviselője még tavaly év végén a helyi televíziónak az RTL Híradó szerint.

A pálya az eredeti tervek szerint 65 milliárd forintból készült volna el, és 2024-ben rendezték volna itt az első MotoGP-futamot, de a kormány tavaly tavasszal felfüggesztette a beruházását, és azóta nem is tárgyaltak róla. A tervezett beruházásra az elmúlt években már több mint 4 milliárd forintot költöttek, az állam 500 hektárnyi szántóföldet vásárolt fel Hajdúnánás határában, Palkovics László egykori minisztert pedig a projekt kormánybiztosának is kinevezték.

Tiba a Hajdúnánási Televíziónak adott interjúban nem volt túl magabiztos: „Én nem mondanám kukának a MotoGP-t még. Lehet, hogy az lesz, tehát én nem tartom kizártnak.” A csúszásról szerinte januárban fognak tárgyalni a jogtulajdonos Dorna Sports nevű spanyol céggel, de hogy pontosan mikor, azt nem tudja. Szerinte most az a kérdés, hogy a Dorna elfogadja-e, hogy 2024-ben nem, hanem csak valamikor később lesz verseny Hajdúnánáson. Ellenkező esetben keresnek egy olyan országot, amely vállalja a futam megrendezését 2024-ben. Tiba azt is mondta, ha nem lesz versenypálya, akkor akár ipari parkként is hasznosítható lesz a pályának kinézett kiterület.

Magyarország egyszer már próbálkozott MotoGP-pálya-építéssel: 2008-ban a Balatonhoz közeli Sávolyon kezdődtek munkálatok, amire akkor több milliárd forintot költött el a szocialista kormány. Az az építkezés egy évvel később, az akkori gazdasági válság miatt állt le, írta a Telex.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.