Januárban dőlhet el a hajdúnánási MotoGP-pálya sorsa, így a motorverseny jogtulajdonosán múlik, lesz-e bármi a dologból, elfogadja-e a csúszást vagy sem – mondta Tiba István, a térség fideszes országgyűlési képviselője még tavaly év végén a helyi televíziónak az RTL Híradó szerint.
A pálya az eredeti tervek szerint 65 milliárd forintból készült volna el, és 2024-ben rendezték volna itt az első MotoGP-futamot, de a kormány tavaly tavasszal felfüggesztette a beruházását, és azóta nem is tárgyaltak róla. A tervezett beruházásra az elmúlt években már több mint 4 milliárd forintot költöttek, az állam 500 hektárnyi szántóföldet vásárolt fel Hajdúnánás határában, Palkovics László egykori minisztert pedig a projekt kormánybiztosának is kinevezték.
Tiba a Hajdúnánási Televíziónak adott interjúban nem volt túl magabiztos: „Én nem mondanám kukának a MotoGP-t még. Lehet, hogy az lesz, tehát én nem tartom kizártnak.” A csúszásról szerinte januárban fognak tárgyalni a jogtulajdonos Dorna Sports nevű spanyol céggel, de hogy pontosan mikor, azt nem tudja. Szerinte most az a kérdés, hogy a Dorna elfogadja-e, hogy 2024-ben nem, hanem csak valamikor később lesz verseny Hajdúnánáson. Ellenkező esetben keresnek egy olyan országot, amely vállalja a futam megrendezését 2024-ben. Tiba azt is mondta, ha nem lesz versenypálya, akkor akár ipari parkként is hasznosítható lesz a pályának kinézett kiterület.
Magyarország egyszer már próbálkozott MotoGP-pálya-építéssel: 2008-ban a Balatonhoz közeli Sávolyon kezdődtek munkálatok, amire akkor több milliárd forintot költött el a szocialista kormány. Az az építkezés egy évvel később, az akkori gazdasági válság miatt állt le, írta a Telex.