Liszkay Gábor búcsút int a Mediaworks vezetésének

  • narancs.hu
  • 2020. április 9.

Belpol

A kormánypárti újságírás egyik legnevesebb alakja azt írja: elvégezte, amit kértek tőle.

A NER médiabirodalom hűséges katonája a Mediaworks honlapján jelentette meg közleményét. Liszkay feladata az volt, hogy megszervezze a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány elnevezésű hatalmas kormányzati médiakonglomerátum működését.

Leköszönő levelében azt írja:

„2018-ban arra kaptam megbízást a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány Kuratóriumától, hogy az alapító okiratban szereplő célokat szem előtt tartva az alapítvány tulajdonába került médiavállalkozásokból olyan vállalatcsoportot szervezzek, amely képes az üzletileg eredményes és fenntartható működésre.

Mára megvalósult a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány portfóliójának teljes szervezeti és  gazdálkodási integrációja. Ennek köszönhetően a tartalmi együttműködésben rejlő lehetőségeket kihasználó sajtótermékeink piacképesebbé és gazdaságosabban fenntarthatóvá váltak. A jövőben a kialakított vállalatcsoport megújult keretei között megkezdődhet az egyes területek működésének további finomhangolása, vállalati kultúrájuk fejlesztése.

A vállalt feladatot elvégeztem, így a megbízásom lejárt. Április 15-i hatállyal távozom a Mediaworks Hungary Zrt. éléről. Utódomról a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány Kuratóriuma dönt majd. Valamennyi munkatársamnak köszönöm az eddigi támogatást, az ő segítségük nélkül az integráció végigvitele hosszabb és nehezebb folyamat lett volna.”

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.