Magyar Péter: Nem lesz formalizált együttműködésünk sem Karácsonnyal, sem Vitézyvel

  • narancs.hu
  • 2024. június 7.

Belpol

Magyar Péter szerint sem Karácsonynak, sem Vitézynek nincs rendes víziója Budapestről, de neki gyerekkora óta van. A Facebookon leírta azt is, mit szeretne a Tisza Párt Budapesten.  

"Nem lesz formalizált együttműködésünk a fővárosi közgyűlésben sem a DK-val – és Karácsony Gergely a DK jelöltje is –, sem Vitézy Dáviddal" – ezt mondta a Klubrádiónak adott interjújában Magyar Péter, a Tisza Párt alelnöke és de facto vezetője azután, hogy pénteken, három nappal a június 9-i önkormányzati választások előtt Szentkirályi Alexandra, a Fidesz jelöltje visszalépett Vitézy Dávid főpolgármesterjelölt javára.

Azzal kapcsolatban, hogy ő maga beülne-e fővárosi közgyűlésbe, Magyar nem fogalmazott egyértelműen, azt mondta, az eredményektől függ. A Tisza Párt közgyűlésben játszott szerepéről viszont azt mondta, először csak egy fék akar lenni a mutyizásban, mert óriási mutyik vannak Budapesten, ezek közül a parkolási maffiát említette példaként. 

Ezután azt fejtegette, hogy szerinte sem Karácsony Gergelynek, sem Vitézy Dávidnak nincs víziója, majd Vitézyre utalva azt mondta, az nem vízió, hogy valaki már gyerekként tudta a 7-es busz megállóit. 

Saját víziójával kapcsolatban azonban nem osztott meg részleteket, csak azt mondta, hogy neki gyerekkora óta van, és nagyobb perspektívából nézi a dolgokat. Azt is megemlítette, hogy sokan kapacitálták, hogy induljon el főpolgármester-jelöltnek, és bár nem fejezte be a mondatot, de arra utalt, hogy ha nem csinál nagy hibát, akkor a mostani számokat nézve lett volna esélye. 

Később hozzátette, hogy akkor akart volna beszállni a főpolgármester-jelölti versenybe, ha olyan csapatot tudnak összerakni, hogy a közgyűlésben többségük legyen, "mert nem leszek sem a DK, sem a Fidesz fogja". 

Némileg a vízió szükségességével kapcsolatos állításainak ellentmondva Magyar azt is mondta, hogy szerinte főpolgármesterként nem neki kellene megmondania, hogy a Lánchíddal mit csináljanak, mert sok ötlet van, és szerinte a politikusnak nem az a feladata, hogy ezt megmondja, hanem hogy megkérdezze a városlakókat, mert ez nem populizmus, és utána megtalálja rá a megfelelő szakembereket. 

Magyar pénteken egyébként a Facebookon tette közzé Budapesttel kapcsolatos gondolatait és terveit, és ismertette a Tisza Párt prioritásait Budapesten. A listában szerepelt

  • egy gyalogos híd megépítése;
  • a dunai menetrendszerinti hajózás újraindítása és fejlesztése;
  • a Duna-part bevonása a budapestiek életébe szabadidős és hétköznapi célokra egyaránt (amely akár azt is jelentheti, hogy a rakpart lezárásával is egyetért);
  • a közlekedésbiztonság és a mobilitás fejlesztése, a már meglévő biciklisávok biztonságossá tétele (ezzel kapcsolatban a Klubrádióban azt mondta, fontosak a biciklisávok, de úgy, hogy biztonságosak legyenek, és ne csak az aszfaltra fessék fel a biciklijelet);
  • az iskolák környezetének, előterének, illetve az oda vezető útvonalak biztonságossá tétele, hogy minél többek számára legyen reálisan választható opció az aktív közlekedés (gyalog, kerékpár, roller);
  • a teljes tömegközlekedési hálózat akadálymentessé tétele;
  • a parkolási bevételek elosztásának újra szabályozása, mert jelenleg a Főváros és a kerületek között oszlik meg a feladat, a bevételek egy része mintha „felszívódna”; 
  • fővárosi (és országos) bérlakás építési program indítása; 
  • a közbiztonság javítása; 
  • a város éjszakai életének rendezése (éjszakai metró, éjszakai polgármester, egységes szabályozás a vendéglátó és szórakozóhelyek kapcsán); 
  • a külső kerületek kapcsán az átmenő forgalom, a zaj- és légszennyezés csökkentése; 
  • a városi zöldterületek "valódi" növelése és minőségi szabadidős, rekreációs területek kialakítása városszerte;
  • a belső kerületekben egységes szabályozás a köztisztaság, a közbiztonság, a parkolás és a vendéglátóhelyek kapcsán;
  • a Lánchíddal kapcsolatban az "észszerű egyensúlyt" hangsúlyozta, olyan intézkedésekkel, amely a hídon gépjárművel átkelni kívánók számát olyan szinten tartja, hogy amellett mind a kerékpáros, mind a buszközlekedés is biztonságos és folyamatos tud lenni. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.