Már népirtással vádolják a szegedi biológust

  • narancs.hu
  • 2021. március 20.

Belpol

Egy vírustagadó megfenyegette, feljelentette Boldogkői Zsoltot.

 "Mondja el az emberkenek az Igazságot vagy feljelentem Népírtásért" – írta I. Péter a szegedi Boldogkői Zsolt molekuláris biológusnak. A levélről a szegedi egyetem tanszékvezető tanára a közösségi oldalán számolt be. A levélíró azt állította, hogy az mRNS-vakcinázás következtében az Egyesült Államokban 966 ember halt meg, ezért kellene megváltoztatnia álláspontját a professzornak. Mivel ez nem történt meg, I. Péter tényleg feljelentést tett ellene. Elküldte neki a rendőrség válaszlevelét is.

Boldogkői Zsolt az utóbbi tíz évben rendszeresen nyilatkozik az áltudományos nézetekről. A koronavírussal és a vírustagadók álláspontjával kapcsolatban is elmondta, mit gondol.

Egy I. Péter nevű alak rendőrségi feljelentést tett ellenem, mert nem tettem eleget a fenyegetőzéseinek. Állítása...

Közzétette: Zsolt Boldogkői – 2021. március 20., szombat

"Sokan fenyegettek. Hány ilyen feljelentés csücsülhet a rendőrségen vajon? Már nemzetközi szinten is feljelentésekre buzdítanak" – írja közösségi oldalán a szegedi biológus, megosztva egy magyar nyelvű internetes oldalt, amelynek címlapján – rovásírásos felirat és a Szent Koronát ábrázoló fotó alatt – kifejezetten Boldogkői feljelentésére biztatják az olvasót. 

A rágalomhadjárat előzménye, hogy a molekuláris biológus összekötötte a bajuszt a legismertebb vírustagadóval:

 

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.