A csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban részletesen feltérképeztük a Habony Árpád és Győri Tibor tulajdonában álló Modern Media Group Zrt. hátterét és állami megbízásait.
A cikk legnagyobb részét annak a közérdekű adatigényléseken alapuló kutatómunkának az összesítése teszi ki, amellyel azt mutattuk ki, hogy mennyi közpénzből finanszírozott hirdetés érkezett (illetve érkezhetett) Habony cégéhez, hogy azok a Lokálban és a lokal.hu-n, illetve a 888.hu-n megjelenjenek. A Narancs több kategóriát felállított annak érdekében, hogy minél pontosabban megbecsüljük ezt az adatot. A megkötött és lapunknak elküldött megbízások (I.) összege meghaladta a félmilliárd forintot. (Ebben a kategóriában kimagasló hirdető volt a Szerencsejáték Zrt., amely több mint bruttó 300 millióért vásárolt felületet a Habony-médiában.) Számos hirdetés jelent meg ugyanakkor, amelynek gazdája (pl. az Emmi) nem közölte végül azt az összeget, amelyet megjelenésre költött: ennek a kategóriának (II.) az összesítése csaknem 333 millió forintra jött ki. Ezenkívül volt még egy sajátos józsefvárosi szerződés, illetve egy olyan kategória is, amelyben – a hirdetők elzárkózása miatt – nem lehet pontos adatot még csak becsülni sem arról, hogy pontosan mennyi közpénzhez jutott – közvetítőkön keresztül – Habony Árpád cége.
A pontos összegeket és a teljes cikket a csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban olvashatja.