Megnyitotta brüsszeli központját a közmédia, a hírhamisító Papp Dániel hitelességről szónokolt az átadón

  • narancs.hu
  • 2023. március 22.

Belpol

Háborúval, szankciós inflációval, a magyarok híréhségével indokolták, miért kell központot létesíteniük az európai fővárosban.

Bemutatta Brüsszelben megnyitott képviseleti irodáját az MTVA, ahol az MTI, az M1, a Kossuth Rádió és a hirado.hu munkatársai dolgoznak majd. Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója kiemelte, hogy a kiterjedt nemzetközi tudósítói hálózattal rendelkező közmédia számára különösen fontos, hogy az Európai Unió tulajdonképpeni fővárosában képviseleti irodával rendelkezzen.

 
Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója, Altorjai Anita, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója és Kovács Tamás Iván, Magyarország Belgiumba és Luxemburgba akkreditált rendkívüli és meghatalmazott nagykövete (b-j) a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) brüsszeli képviseleti irodájának ünnepélyes megnyitásán 2023. március 21-én.
MTI/Balogh Zoltán
 

„A magyar közmédia elemi kötelessége, hogy minden hazánkat érintő eseményről tudósítsunk, felületeinken megszólaltassuk az érintetteket. A törvényben, kódexben és szabályzatokban deklarált feladatunk mellett ösztönzőnk, hajtóerőnk - ami nem engedi, hogy megelégedjünk azzal a teljesítménnyel, amit most végzünk - a credónk: a folyamatos innováció, a fejlődés. Kreatív erőfeszítéseket kell tennünk, hogy a magyar társadalom a leggyorsabb, legpontosabb tájékoztatást kapja az őket érintő eseményekről - méghozzá elsőkézből” – járatta a száját Papp Dániel. Azt is mondta: „A közmédia a hitelesség, a tényszerűség bázisa a magyar hírpiacon.”

Innováció címszó alatt bizonyára az olyan szórakoztató neologizmusokra gondolt, mint az „áldebreceniek” kifejezés, amit valódi debreceniekre használt az M1 Híradója az akkumulátorgyár elleni tüntetésekkel kapcsolatban.

A közmédia brüsszeli tudósítói központjából hat tagú stáb támogatja a közmédia hírügynökségi, továbbá rádiós és televíziós műsor-, valamint internetes tartalomszolgáltatását.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.