Megszólalt a Vidnyánszky-kuratórium: "felelőtlen az SZFE vezetőinek lemondása"

  • narancs.hu
  • 2020. szeptember 1.

Belpol

Hogy fognak így bemenni az egyetemre?

Miután a Színház- és Filmművészeti Egyetem teljes vezetése lemondott, az oktatók sorra mondják fel a szerződéseiket, a diákok pedig elbarikádozták magukat az egyetemen, közleményt adott ki a Vidnyánszky Attila által elnökölt Színház- és Filmművészetért Alapítvány, amely a kormány döntése értelmében mától vette át az egyetem fenntartását.

Azt írják, elfogadhatatlan és felelőtlen az SZFE vezetőinek lemondása, mert "az egyetem vezetőinek biztosítaniuk kell az oktatás megkezdését, az épületek, az infrastruktúra biztonságos működését és - különösen a jelenlegi járványhelyzetben - a hallgatók és a dolgozók egészségét." Az egyetemet elfoglaló hallgatók egyébként azt ígérik, nem engedik be a kuratórium tagjait az épületbe.

Vidnyánszkyék szerint nem sérült az egyetemi autonómia, az SZFE vezetésének pedig több alkalommal felkínálták az egyeztetés lehetőségét. Ehhez képest a kormány kész helyzet elé állította az SZFE-t, az egyetem jelöltjeit figyelmen kívül hagyta a kuratórium összeállításánál, a szenátus jogköreit pedig radikálisan csorbította a kuratórium javára.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.