Veszélybe kerültek a Waldorf-iskolák, mert a köznevelési törvény pár módosítása ellehetetleníti a működésüket – az utóbbi idők egyik legnyugtalanítóbb híre volt ez.
Mindezt az alapozta meg, hogy az említett törvénymódosítás
- kötelezővé tette volna az osztályozást (A Waldorfban szöveges értékelés van)
- kötelező lett volna a tanéveket félévre bontani
- és nem engedtek volna 30 százalékos eltérésnél többet a tantervtől
Mindhárom elképzelés teljesen ellentétes a Waldorf-iskolák elveivel, ezért tűnt úgy, veszélyben van a jövőjük.
Az Index viszont arról ír most, hogy rendeződni látszik a helyzet.
„A köznevelési törvény nemrég elfogadott módosítása nem fogja hátrányosan érinteni a Waldorf-iskolák működését, mondta az Indexnek Szabó Zoltán a Magyar Waldorf Szövetség ügyvezetője” – írja a portál. A Waldorf-szövetség képviselői szerdán ugyanis személyesen egyeztettek Bódis József oktatási államtitkárral és Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős helyettes államtitkárral, ahol megnyugtató válaszokat kaptak kérdéseikre. „A kötelező osztályozásra vonatkozó előírást sikerült visszavonatni, a Waldorf-intézményeket potenciálisan veszélyeztető többi módosítással kapcsolatban pedig sikerült egyértelmű helyzetet teremteni.”
További részletek itt.