Mészáros Lőrinc veje milliárdokért dolgozik a MÁV-nak

  • narancs.hu
  • 2018. július 28.

Belpol

És Orbán apjának is jut némi apró.

Mindennapos történet, hogy Mészáros Lőrinc egyik vagy másik érdekeltsége sok százmilliós, vagy éppen tízmilliárdos állami beruházás nyertese. Sőt a csúcsoligarcha családjának a cégei is szépen gyarapodnak. Most épp Mészáros vejéről, Homlok Zsoltról, Mészáros Ágnes férjéről derült ki, hogy nagyot szakít a MÁV-val.

A 24.hu információi szerint a Homlok Építő Zrt. 339,8 millió forintért váltófacserét vállalt, míg a MÁV a Vasútvill Kft.-vel a Veszprém-Herend és Szentgál-Városlőd-Kislőd közötti alépítményhibás vasúti pályaszakaszok helyreállítására kötött megbízást 998 millió forintért.

Néhány héttel korábban Homlok Zsolt és Mészáros Lőrinc az észak-balatoni vasútvonalon fogott fejlesztésekbe, az összefogással egy 23 milliárd forintos megbízást nyertek el.

Homlok és Mészáros hosszú ideje dolgozik együtt, korábban az R-Kord és az akkor Homlok köréhez tartozó Swietelsky Vasúttechnikai Kft. közösen nyert el egy majdnem 100 milliárd forintos vasúti megbízást. Homlok tavaly nyáron vásárolta be magát egy csehországi cégbe, ezzel többséget szerzett a Vasútvill Kft.-ben is. Az alig egyéves Homlok Zrt. már tavaly novemberben megbízást kapott: a Penta Industryval közösen nyert el egy 5,5 milliárd forintos megbízást a MÁV-tól, de a pénzből jutott apósának is: Mészáros Lőrinc cégét, az R-Kordot alvállalkozóként vonták be.

A MÁV friss szerződéslistáján egyébként kisebb összeggel, de feltűnik a gánti Dolomit Kft. is, amelynek fő tulajdonosa id. Orbán Győző. A miniszterelnök édesapjának cége 24,5 millió forintos megbízást kapott az állami cégtől. A pénz egy 2016-os szerződés hatályának meghosszabbításával kerül hozzá.

(24.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.