A vasúti közbeszerzések mellett érvel a Világgazdaságban Homlok Zsolt. Az írás két szempontból érdekes. Egy: Homlok Zsolt Mészáros Lőrinc veje. Tavaly vette feleségül az ország gázszerelőjének egyik lányát, Ágnest. Kettő: a Világgazdaságot a Mediaworks adja ki, amely Mészáros Lőrinc érdekeltsége.
Mindezzel együtt érthető Homlok lelkesedése. 2016 szeptemberében menesztették a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezetői posztjáról, de nem sokáig lógatta üresen a kezeit. Az általa vezetett céget, a Vasútvill Kft.-t bízták meg ugyanis a felcsúti kisvasút építésével, majd a dél-balatoni vasút 100 milliárd forintos megaberuházásában lett konzorciumi társa Mészáros cégének, az R-Kord Kft.-nek. Az idei év is jól indult.
A cikkben Homlok többek között arról ír, hogy az Európai Unió a 2000-es évek elején jött rá, hogy fejleszteni kellene a vasutat, az azóta elmúlt másfél évtizedben pedig Magyarországon is jelentős fejlesztések valósultak meg, főleg olyan vállalatok részvételével, amelyek „képesek voltak mobilizálni a belső erőforrásaikat, kiaknázni szellemi, innovációs potenciáljukat – szúrta ki a 24.hu.
Homlok szerint örömhír, hogy magyar tulajdonosi háttérrel, magyar alkalmazotti gárdával, jelentős részben magyar technológiával felvértezett cégek kapcsolódhattak be a hazai vasútfejlesztés legújabb kori reneszánszába.
De Homlok szerint újra kellene gondolni a pályázati kiírási feltételeket, mert most jellemzően csak az ajánlati árra koncentrál, miközben nem kellő súllyal veszi figyelembe a 21. század társadalmi-gazdasági viszonyai között felértékelődő holisztikus szempontokat.