„Ahogy minden fesztiválon, úgy a Szigeten is a hulladék gyűjtési és elszállítási feltételek megteremtése a rendezvényszervező felelőssége. A rendezvény előtt a MOHU több megoldást felajánlott a Szigetnek, amelynek köszönhetően a fesztiválozók a helyszínen vissza tudták volna kapni a visszaváltási díjat, ám a Sziget nem volt nyitott ezekre a megoldásokra” – írja a Mol Hulladékgazdálkodási Zrt. (MOHU) közleménye nyomán a hvg.hu.
A vállalat Kádár Tamás, a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Zrt. cégvezetőjének nyilatkozatára reagált, ugyanis Kádár azt mondta, „noha nincs megteremtve az infrastruktúra, a szabályozás kimondja, hogy a gyártónak és a forgalmazónak ki kell fizetnie az 50 forintos betétdíjat a MOHU felé. Nekünk el kellett dönteni, hogy kifizettessük-e a vendéggel ezt az összeget, annak tudatában, hogy itt a Sziget területén a MOHU nem teremtette meg a visszaváltási rendszer feltételeit”.
A MOHU szerint Kádár „érdekeset állít”, hozzátéve,
a Sziget vezetősége elutasította, hogy visszaváltó pontokat hozzanak létre a fesztivál területén,
a Szigeten működő egységeknél megmaradt csomagolásokat összegyűjtését, elszállítását és elszámolását a vendéglátóhelyek felé pedig eddig is elvégezték.
„Az ezen felüli palackokat a Sziget szelektív konténerekbe gyűjti, amely palackokat ők váltanak vissza és amelyekért a MOHU kifizeti az 50 forintot. A fesztiválon több százezer palackot fogyasztanak, vagyis a Szigethez beérkező bevétel így akár több tíz millió forint is lehet. Az hogy ezzel a pénzzel mi lesz, az a fesztivál szervezőinek a döntése” – zárta közleményét a vállalat.