Nagy Blanka reagált az újabb kormánypárti támadásokra

  • B.P.M.
  • 2019. április 2.

Belpol

„Nem a jegyek ítélik meg az embert.”

A diáklány az után posztolt, hogy a kormányközeli bulvárlap, a Ripost, aztán a legtöbb fideszes médium Nagy Blanka ellenőrzőjéből közölt adatokat, pontosabban azt, hogy milyen jegyei vannak.

A Ripost azt írta, abban a perben jutottak hozzá az adatokhoz - Nagy Blanka ügyvédje tárta bizonyítékként a bíróság elé az ellenőrzőjét -, amiben a diáklány tételesen cáfolta, hogy bukásra állna, ahogy azt a kormánypárti médiumok állították. (Az összes lapot helyreigazításra kötelezte a bíróság.)

Nagy Facebook-bejegyzésében nem cáfolta, hogy nem túl jók az érdemjegyei, ugyanakkor jogilag erősen aggályos ilyen személyes adatokat nyilvánosságra hozni.

Bayer Zsolt a gimnazista Nagy Blankáról: kretén, barom állat, nyomorult, ócska kis proli és az is marad

Nagy Blanka az aktivistaéletről: "vállalom a vegzálást, mert nem félek." Nézzük a polgári oldal visszafogottságáról és választékos stílusáról ismert publicistája, Bayer Zsolt mivel próbálja kitölteni a szuperfüggetlen jobboldali tévében a show-ját. Gimnazisták szidalmazásával.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.