Nagyot zuhant a Fidesz népszerűsége, pár hónap alatt félmillió szavazót vesztettek Orbánék

  • narancs.hu
  • 2018. szeptember 26.

Belpol

Ebből viszont nem tudott az ellenzék profitálni, a Medián kutatása szerint.

A szokásoknak megfelelően a HVG publikálta a Medián legfrissebb közvélemény-kutatását, amelyből több érdekes adat is kiderül.

Például az, hogy pár hónap alatt a kormánypárt meglehetősen nagy támogatottság csökkenést volt kénytelen elszenvedni, ugyanakkor bár „a Fidesz bánhatja a leszakadó félmillió szavazót, de örömmel konstatálhatja, hogy azokat még visszaszerezheti a bizonytalanok táborából” – olvasható a cikkben. Ahogy az is, hogy „az ellenzék pedig hiába örülne a Fidesz relatív gyengülésének, egyetlen elvesztett kormánypárti szavazót sem tud megszólítani. A Fidesz a teljes lakosság körében 37 százalékon áll tehát. Az ellenzéki pártok csak a pincében versenyezhetnek, mert ebben a társadalmi csoportban egyik sem éri el a kétjegyű tartományt. A Jobbik 9, az MSZP 8, a DK pedig 6 százalékot ér el a teljes népességben.”

false

 

Fotó: MTI

A lényeg tehát, hogy a Fidesz támogatottsága és a bizonytalanok aránya szinkronban mozog idén március óta. A kormánypárt szimpatizánsai csökkennek (szeptemberre 37%-ra), az el nem kötelezett polgárok száma nő (31%-ra). Az LMP 3 százaléka ugyanakkor „a Medián szerint nem lenne elég a küszöb megugrásához, a többiek pedig ennél is rosszabbul szerepeltek a szeptemberi mérésben.”

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.