„Nem kizárt, hogy visszatérek” – Tombor András a Mahir-balhé árnyékában

  • - ngm -
  • 2016. január 13.

Belpol

A holnap megjelenő Narancsban alaposan feldolgozzuk a főváros vs. Mahir meccset. Most arról írunk, ki lehet az egyik esélyes, aki beteheti a lábát az eddigi Simicska-terepre.

Hetek óta megy a találgatás arról, ki lehet az utódja a Mahirnak, ha a Simicska Lajoshoz kötődő céget végül tényleg sikerül (ez jelen pillanatban ugyanakkor egyáltalán nem biztos) kipenderíteni Budapestről – merthogy a szándék egyértelmű.

Szóba jöhet az ESMA – a miértről lásd a csütörtöki Narancsot –, de a másik esélyesnek azt a Tombor Andrást mondják, akinek a neve feltűnt az UD-ügyben, és Orbán Viktor tanácsadója is volt. A feltételezést táplálja, hogy korábban már benne volt a közterületi hirdetési ágazatban, lévén a 2000-es évek közepén az akkor még Csányi Sándor-érdekeltség Multireklám Kft. ügyvezetője volt. Emellett ő volt az, aki nyilvánosan többször is kikelt a 2006-os szerződéskötések ellen, és egyenesen jogsértőnek nevezte őket.

Tombort meg is kérdeztük a pletykáról, és érdekes mód az érintett nem is cáfolt semmit. Egész konkrétan ezt írta válaszként (amit most közlünk, mert a lapzártánkat sajnos már lekéste az üzenet): „Nem kizárt, hogy visszatérek a köztéri reklámpiacra, hiszen mint befektetőnek jó emlékeim vannak a szektorról még a Multireklám idejéből. Azonban az elmúlt években erre azért nem volt módom, mert nagyon megmerevedtek a struktúrák. Most azonban lazulni látszanak a piaci viszonyok, és a verseny irányába mozdulhat el az ágazat, így a jövőben több lehet a mozgástér. De csak akkor lépek, ha látok esélyt a piac tisztulására és a minőségi fejlődésre.”

És akkor értse ezt mindenki úgy, ahogy akarja!

A Mahir-ügyről részletesebben a csütörtöki Magyar Narancsban olvashat.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."