Hetek óta megy a találgatás arról, ki lehet az utódja a Mahirnak, ha a Simicska Lajoshoz kötődő céget végül tényleg sikerül (ez jelen pillanatban ugyanakkor egyáltalán nem biztos) kipenderíteni Budapestről – merthogy a szándék egyértelmű.
Szóba jöhet az ESMA – a miértről lásd a csütörtöki Narancsot –, de a másik esélyesnek azt a Tombor Andrást mondják, akinek a neve feltűnt az UD-ügyben, és Orbán Viktor tanácsadója is volt. A feltételezést táplálja, hogy korábban már benne volt a közterületi hirdetési ágazatban, lévén a 2000-es évek közepén az akkor még Csányi Sándor-érdekeltség Multireklám Kft. ügyvezetője volt. Emellett ő volt az, aki nyilvánosan többször is kikelt a 2006-os szerződéskötések ellen, és egyenesen jogsértőnek nevezte őket.
Tombort meg is kérdeztük a pletykáról, és érdekes mód az érintett nem is cáfolt semmit. Egész konkrétan ezt írta válaszként (amit most közlünk, mert a lapzártánkat sajnos már lekéste az üzenet): „Nem kizárt, hogy visszatérek a köztéri reklámpiacra, hiszen mint befektetőnek jó emlékeim vannak a szektorról még a Multireklám idejéből. Azonban az elmúlt években erre azért nem volt módom, mert nagyon megmerevedtek a struktúrák. Most azonban lazulni látszanak a piaci viszonyok, és a verseny irányába mozdulhat el az ágazat, így a jövőben több lehet a mozgástér. De csak akkor lépek, ha látok esélyt a piac tisztulására és a minőségi fejlődésre.”
És akkor értse ezt mindenki úgy, ahogy akarja!
A Mahir-ügyről részletesebben a csütörtöki Magyar Narancsban olvashat.