Nem a kormány hatásköre, hogy fel kell-e állni a Nélküledre

  • narancs.hu
  • 2019. december 11.

Belpol

Kövér szerint nem a kormány dönti el, hogy milyen művek emelkednek a Himnusz és a Szózat rangjára.

Kisebb botrányt keltett, hogy a Puskás Aréna november közepi nyitómeccse előtt, amikor az Ismerős Arcok Néküled című számát elénekelte négy gyerek, többen nem álltak fel, köztük Miklósi Gábor, az Index újságírója sem, aki erről még cikket is írt.

Az eset után több kormánypárti médium is betámadta Miklósit, a Mi Hazánk Mozgalom pedig még közösség elleni uszításért is feljelentette, és bár a Hír TV Sajtóklub című műsorában még az is elhangzott, hogy akit a szám nem érint meg, az nem magyar, a miniszterelnök még nem nyilvánított véleményt az ügyben.

A DK-s Vadai Ágnes ezért egy írásbeli kérdést adott be Orbán Viktornak, hogy megtudakolja a kormány álláspontját az ügyről. Vadai arra kérdezett rá, hogy melyek azok a jobboldal által erkölcsileg támogatott művek, mely során fel kellene állnunk ezentúl, ha meghalljuk, általánosságban mi tesz magyarrá valakit, és mi lesz azokkal, akik a továbbiakban sem állnak fel a Himnuszon és a Szózaton kívül más művekre.

A kérdéseire azonban nem kapott választ, mert Kövér László házelnök visszautasította a beadványt, mondván a kérdések "kormányzati hatáskört nem érintenek". Eszerint pedig akkor nem a kormány dönti el, hogy fel kell-e állni a Nélküledre.

Kocsis-Cake: a Nélküled szép dal, de ami a Hír TV-ben zajlik, az mindennek a legalja

A politikus reagált az ellene folyó lejáratókampányra. A Párbeszéd politikusát a Hír TV Sajtóklub című műsorában gyalázták Bayer Zsolt és tettestársai, amiért felvetette, hogy a trianoni békediktátum 100. évfordulójára összpárti egyeztetést kellene tartani, a megemlékezésbe pedig talán be kellene vonni a szomszédos országokat is.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.