Nem sikerült cáfolnia a kormánynak, hogy Budapest kivéreztetésére készülne

  • narancs.hu
  • 2020. január 13.

Belpol

Az ITM csak azt közölte, hogy még nincs megállapodás az EU-s források elosztásáról.

"A kormány semmilyen forrást nem vesz el Budapesttől, ezt legfeljebb Brüsszel teszi meg" - ezzel a mondattal próbálta cáfolni az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) azt a hírt, hogy a kormány megpróbálja elterelni az uniós támogatási pénzeket a Budapestről.

Mint arról beszámoltunk, a Népszava úgy tudja, az ITM-ben készült dokumentumok szerint a következő, 2021-2027 közötti uniós finanszírozási időszak operatív programjainak támogatásait úgy szerveznék át, hogy az új struktúra Debrecenen kívül a legtöbb nagyvárost hátrányosan érintené, ugyanakkor Budapest lenne a legnagyobb kárvallottja.

A lap hozzátette azt is, hogy a terveket az Európai Bizottságnak is el kell fogadnia, a kormány pedig gyakorlatilag ezt az álláspontot hangsúlyozta közleményében, amelyben cáfolni próbálta a Népszava információit.

Az ITM ugyanis azt közölte, hogy a kormány semmiféle döntést nem hozott a következő uniós pénzügyi ciklus forrásainak felhasználásáról, "leginkább azért, mert a 2021-2027-es közös költségvetésről még nincs megállapodás, az Európai Bizottság és a tagállamok álláspontjai távoliak. Budapest ahogy eddig, a jövőben is a brüsszeli bürokraták által meghatározott keretek között, az általuk megszabott feltételek mentén juthat támogatásokhoz" - írták, azt ugyanakkor nem cáfolták, hogy ilyen tervek készültek volna.

A minisztérium azt is hozzátette, hogy Brüsszel el akarja venni "a Magyarországnak járó forrásokat", a kormány szerint pedig elfogadhatatlan, hogy a gazdagabb tagállamok a közép-európai országok rovására kapjanak többet a közös költségvetésből.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.