Nem találtak új főigazgatót a fővárosi állatkert élére

  • narancs.hu
  • 2023. január 24.

Belpol

Inkább részvénytársasággá alakítaná az állatkertet az önkormányzat. 

Eredménytelenül zárult a Fővárosi Állat- és Növénykert (FÁNK) főigazgatói posztjára még tavaly kiírt pályázat. A bíráló bizottság decemberben még időt kért, idén januári ülésén pedig meghallgatta az egyetlen érvényesnek nyilvánított pályázatot benyújtó jelöltet, akinek nevét, kérésére nem közölt a Népszava

„A több mint két órás ülésen meghallgatták a jelöltet, aki nagyon szép pályázatot rakott össze, amelyben részletesen bemutatta az állatkert múltját és részben a jelenét. A bíráló bizottság azonban hiányolta a stabil jövőképre, illetve a gazdasági alapok megerősítésére és fejlesztésére vonatkozó elképzeléseket. Ezek hiányában nem tartotta elég meggyőzőnek a pályázatot a bíráló testület. A szavazáson végül 2 igen, 5 nem és 2 tartózkodás mellett nem támogatták a jelöltet. Az eljárás így eredménytelenül zárult, az erre vonatkozó előterjesztést szerdán tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés” – válaszolta a lap megkeresésére Bősz Anett, a kulturális ügyekért felelős főpolgármester-helyettes. 

Bősz a helyzet feloldását abban látja, ha az állatkertet gazdasági társasággá alakítanák át, és a létesítményt anyagilag függetlenítenék a fővárosi önkormányzattól. A fővárosi kabinet támogatta javaslatát, hogy mérjék fel a részvénytársassággá alakítás lehetőségeit, írja a Népszava. 

„A részvénytársasági forma felgyorsíthatná a folyamatokat, nem oszlanának meg a felelősségi körök, segítené a Fővárosi Állat- és Növénykert saját lábra állását. Nem véletlen, hogy a fővárosi állatkert az egyetlen, amely költségvetési intézményként működik a hazai állatkertek közül. A gazdasági társasággá szervezés rugalmasabb pénzügyi és marketing stratégia indítását tenné lehetővé” - magyarázta a lapnak Bősz Anett. 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.

Kire ütött ez a gyerek?

Az 1907-ben született dráma eredetiben a The Playboy of the Western World címet viseli. A magyar fordításokhoz több címváltozat is született: Ungvári Tamás A nyugati világ bajnokának, Nádasdy Ádám A Nyugat hősének fordította, a Miskolci Nemzeti Színházban pedig Hamvai Kornél átültetésében A Nyugat császáraként játsszák.