Németh Szilárd szerint azért kell erős hadsereg, mert különben nem lesz Magyarország

  • narancs.hu
  • 2018. november 17.

Belpol

Így már minden világos.

Tegeződös interjú készült Németh Szilárd rezsibiztossal, honvédelmi államtitkárral tegnap a Hír Tv-n, ahol a Péntek 9 című műsorban a Fidesz-alelnöke a kedvenc témáiról beszélt:

  • erős hadsereg,
  • a gonosz ellenzék
  • és a gonosz Demeter Márta.

Németh elmondta, hogy 2002 és 2010 között az „elvtársak” szándékosan építették le a magyar honvédséget, de ők most fejlesztik. Beindul a magyar kézifegyvergyártás, így hazai fegyverekkel fogják ellátni az állományban szolgálókat és a tartalékosokat is.

De hogy miért van minderre szükség?

Németh Szilárd ezt is megmondta: szerinte egy ország nem tudja magát megvédeni, ha nincs erős hadserege, és egy ország nem lehet erős, ha nincs hadserege.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.