Nemzeti-baleset: Vidnyánszky visszavonta lemondását

  • narancs.hu
  • 2023. december 20.

Belpol

A novemberi eset vizsgálata lezárult, Csák János miniszter szerint egyszemélyi felelősség senkit sem terhelhet.

A Nemzeti Színházban novemberben történt balesettel kapcsolatban a színház belső vizsgálata lezárult. Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház vezérigazgatója visszavonta lemondását – közölte szerdán a Kulturális és Innovációs Minisztérium.

„A Nemzeti Színház vizsgáló bizottságának megállapítása szerint a balesetért senkit sem terhelhet egyszemélyi felelősség. (...) A nyomozó hatóság által a tárgyi ügyben hivatalból indított vizsgálat a jogszabályok által megszabott eljárásrendben zajlik” – olvasható a közleményben, amelyet Csák János miniszter is közzé tett a Facebookon

November 10-én a Rómeó és Júlia című előadás közben két színművész, Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó megsérült: lezuhantak a vastraverzekkel felépített díszlet felső emeletéről, hátrafelé. Később a sajtó arról számolt be, hogy a társulat tagjai korábban jelezték, nem elég biztonságos a díszlet.  A Nemzeti Színház igazgatója, Vidnyánszky Attila bejelentette, lemond, Csák János miniszter azonban nem fogadta el a lemondását: azt mondta, a vizsgálat lezárulta után dönt ebben az ügyben.  

A rendőrség által indított eljárás, amelyre a szerdán kiadott minisztériumi közlemény is hivatkozik, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával indult, és a Budapesti Rendőr-főkapitányság nyomozói vizsgálják a körülményeket.

Arról, hogy ez az eset milyen reakciókat váltott ki, ez az írás szól:

 

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.