Orbán azt őt kérdező újságíróknak: A kollektív zaklatás csúnya dolog, majd decemberben válaszolok a kérdésekre

  • narancs.hu
  • 2018. július 20.

Belpol

Elege lett abból a kevés kérdésből is, amit még fel lehetett neki tenni.

Egészen elképesztő történetet osztott meg az olvasóival a hvg.hu: bár Orbán Viktort eddig is lehetetlen volt kérdezni a még független sajtó munkatársainak, de az Országházban volt egy ötvenméteres szakasz, ahol olykor-olykor azért válaszolt a kérdésekre; ez a szakasz a kormányfő dolgozószobája és az ülésterem között húzódott.

Ám úgy tűnik, immáron itt sem lehet kérdezni, a portál ugyanis azt írja, a parlament mai ülésnapján a folyosón Orbán Viktor már csak azt hajtogatta a felé tartó újságíróknak: „A kollektív zaklatás csúnya dolog.” Ezzel valószínűleg a Btk. ma elfogadott módosítására utalt, amely immár börtönnel bünteti, ha valaki hivatali időn túl zaklat hivatalos személyt.

De Orbán nem hagyta annyiban, meghallgatta a kérdéseket, majd azt mondta, decemberben tart egy sajtótájékoztatót, ahol válaszol az egész évben felgyülemlett kérdésekre.

Borítókép: Index-videó

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.