Orbán Viktor: A Fidesz, a KDNP és a Mi Hazánk is békepárti

  • narancs.hu
  • 2025. március 14.

Belpol

Leosztotta a magyar erőket rádióinterjújában a miniszterelnök, Toroczkai Lászlóék újra a jó blokkba kerültek.

Ezen a pénteken is megtartotta a Kossuth rádióban rendes heti szeánszát Orbán Viktor. A miniszterelnök szokása szerint a közösen megélttől kicsit eltérő megvilágításban adta elő jó hírnként, hogy a forint „benézett 400 forint alá”, csökkentek az üzemanyagárak is, de szerinte ennek ellenére sem csökkentek a bolti árak. „Ha az energia ára csökken, akkor annak meg kellene jelennie az árakban, és pont az ellenkezője történik. Tehát ez így biztosan nincsen rendben” – mondta Orbán, megindokolva az árrésstopot, majd elmondta, van durvább módszerük is ennél.

 
Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Benko Vivien Cher
 

Ezek után érkezett a gyerekvállalás kérdése is, amivel kapcsolatan „szerinte az anyák attól félnek, hogy mi van, ha az apa nem tud segíteni nekik a gyereknevelésben”, ezért tették adómentessé őket, mert így „ha valamilyen okból egyedül maradnak, akkor is biztonságban érezhessék magukat anyagilag.” Hozzátette, a legjobb persze az lenne, hogyha az anyák egészséges, életerős, dolgozó és jól kereső férfiakra támaszkodhatnának. De hát ilyen vagy van, vagy nincs. A válások száma is nagy, a gyereküket egyedül nevelő anyáknak a száma is nagy.”

A kötelező témák közé bekerült Ukrana és az épp védekező háborút folytató szomszédunk esetleges uniós tagsága is, amire gyorsan elmondta, hogy nem lenne jó, mert romba döntenék a magyar gazdaságot, majd hozzátette, szerinte ezzel szemben Szerbiát vagy Észak-Macedóniát „már holnap fel lehetne venni”.

A miniszterelnök azt is helyre tette, ki hol áll Magyarországon: szerinte a békepárti és a háborúpárti táborok léteznek:

„A DK és a Tisza háborúpárti, a Fidesz, a KDNP és az igazság kedvéért, a Mi Hazánk is békepárti.”

Ez utóbbi mondat újra egy finom gesztus a Mi Hazánk felé; a szélsőjobbos pártnak egyre barátibb a kapcsolata a Fidesszel, erről épp a frissen megjelent hetilapban írtunk remek cikket:

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.