Közösen kampányol az ellenzék, ha már óriásplakáthelyeket nem kaptak

  • narancs.hu
  • 2019. augusztus 23.

Belpol

Így próbálják csökkenteni a kormánypárti előnyt.

"Elfogytak" a szabad helyek, így az ellenzéki pártoknak egyáltalán nem lehetnek óriásplakátjai és citylight hirdetései az őszi önkormányzati választásokon - írta meg a Népszava.

Az aktivisták összefognak, közös kampánymunkával igyekeznek csökkenteni a kormányzati előnyt. Hiába keresték ugyanis a plakáthelyeket értékesítő vállalatokat: egy ellenzéki politikus arról számolt be, hogy "volt olyan konkrét eset, hogy 24 órát adtak arra, hogy az általuk felkínált felületekből és árakból válasszunk. Majd tizenöt óra múlva érkezett egy másik e-mail, amelyben már azt írták: elfogyott minden hely."

Egy másik ellenzéki politikus szerint épp ezért "közös kampány és közös források" lesznek majd. A részletek kidolgozás alatt vannak, annyi azonban biztosnak tűnik a nyilatkozó elmondása szerint, hogy az ellenzéki pártok közös kampánycsapatokat hoztak létre. "Mindenki egyenlően veszi ki a részét a munkából. Azzal kalkulálnak, hogy az erősebb adatbázissal rendelkező pártok kisegítik a több aktivistát felvonultató formációkat – és fordítva" - írják.

A Népszava megkeresett két jelentős plakátcéget is: a Publimont Kft. és a JCDecaux Hungary Zrt. azonban eddig nem válaszolt arra kérdésükre, hogy milyen megkereséseket kaptak pártoktól, hény helyük volt. A Népszava forrása azonban hozzástette, továbbra is próbálkoznak ajánlatkéréssekkel a plakátaikhoz.

Hajnal Miklós, a Momentum elnökségi tagja a Népszavának szintén elmondta, hogy a fővárosban összehangolt kampány lesz az ellenzéki oldalon, arculatban és eszközök tekintetében is.

A Fidesz vélhetően jókora fölényben lesz a plakátokat illetően, a Népszava megkeresésére csak annyit válaszoltak, hogy „az óriásplakátok várható számát és azok költségeit egyelőre nem tudjuk megválaszolni.”

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.