Ötezer Volánbusz-sofőr készül az újabb sztrájkra

  • narancs.hu
  • 2024. január 13.

Belpol

Csak akkor tartják meg, ha keddig még 900-an csatlakoznak.

 

Január 28-ra és 29-re ismét sztrájkot terveznek a Volánbusz-sofőrök, eddig 5107-en nyilatkoztak úgy, hogy csatlakoznak az akcióhoz – írja a Népszava.

Legutóbb december 10-én sztrájkoltak a buszsofőrök.

A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke, Dobi István azt mondta, ha a 10 400 autóbusz-vezető legalább 60 százaléka egyetért a bérköveteléssel, és aláírásával megerősíti, hogy együttműködik a többiekkel, akkor megtartják a sztrájkot. Most 49 százaléknál járnak. A következő három napban, a bértárgyalásig 900 buszvezető csatlakozására lenne szükség ahhoz, hogy a közös kiállást megszervezzék. 

Mivel ennek a szakszervezetnek 2600 tagja van, látszik, hogy nem csak a tagságot sikerült megszólítaniuk.

A MÁV-Volán csoport január 16-án tartja meg érdekegyeztető tanácsi ülését, ahol elhangzik az idei évre szóló bérajánlat. A SZAKSZ erről már tavaly is szeretett volna tárgyalni, de nem boldogult, és a félbeszakadt egyeztetés után sztrájkot tartott. Ennek lehetett is következménye, legalábbis a nem hivatalos értesülések alapján a munkáltató által eredetileg tervbe vett 6-8 százalékos béremelés 10-12 százalékra módosult.

A SZAKSZ azonban 25 százalékot tart tárgyalási alapnak, és 20 százalék alá semmiképp sem menne. Ahhoz, hogy ezt el is érje, a szakszervezet szerint nagyobb támogatottságra, egységesebb kiállásra lenne szükség. Dobi István elnök úgy tudja, hogy a munkavállalóknak mondtak olyat, hogy ha a sztrájkot támogató aláírás a főnökök kezébe kerül, annak rossz vége lesz.

Az érdekegyezető tanács ülésén részt vesz Lázár János építési és közlekedési miniszter is, aki korábban a szakszervezet bérkövetelését túlzónak nevezte, a decemberi munkabeszüntetést pedig jogilag vitathatónak. A bíróság azóta másodfokú ítéletben kimondta, a sztrájk jogszerű volt. 

A Mozdonyvezetők Szakszervezete is a bérről tárgyal, és előrebocsátotta, ha a legalább 18 százalékos követelésük nem teljesül, a masiniszták is felkészülnek a sztrájkra

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.