Sztrájkba léptek a buszvezetők

  • narancs.hu
  • 2023. december 10.

Belpol

Lázár szerint irreális a követelésük. „Ne hagyjátok magatokat megfélemlíteni” – üzenték a mozdonyvezetők.

Vasárnap reggel elkezdődött a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet által meghirdetett kétnapos sztrájk. A Volánbusznál és jogelőd társaságainál a rendszerváltás óta nem szerveztek ilyen hosszú munkabeszüntetést – olvasható a szakszervezet Facebook-oldalán

A sztrájk miatt vasárnap és hétfőn országszerte 23 ezer járat maradhat ki

A szakszervezet 25 százalékos bérfejlesztést kér. Lázár János építési és közlekedési miniszter erről azt mondta, hogy a fizetésmelés igénye érthető, a javasolt mérték azonban túlzott, mert sehol senki nem tud ekkora bérfejlesztést végrehajtani, sem az állami szférában, sem a magánszektorban.

Lázár azt is megjegyezte, hogy az állami tulajdonú Volánbusznál közel két tucat szakszervezet működik, és csak ez az egy követelt ilyen magas béremelést. A miniszter vitatta a sztrájk jogszerűségét is, arra hivatkozva, hogy a bérmegállapodás már megszületett, és amiben megegyeztek, azt a munkáltató be is tarta.

A bíróság első fokon jóváhagyta a munkabeszüntetést.

„Miniszter úr, a Volánbusznál tapasztalható óriási munkaerőhiányt is figyelembe véve nem túlzó a 25%-os bérfejlesztési követelésünk, és kérjük Önt, mint a Kormány egyik meghatározó és jó érdekérvényesítő képességgel rendelkező miniszterét, hogy azért lobbizzon, hogy ez a bérfejlesztés a Volán szakmán belül megvalósíthatóvá váljon! Természetesen a SZAKSZ, az Ön burkolt fenyegetését nem szívja mellre, betudjuk annak, hogy Ön is egy felfokozott izgalmi állapotba került, amikor értesült kétnapos munkabeszüntetésünk megtartásáról” – üzente a miniszternek szombaton Dobi István, a szakszervezet elnöke. 

A tisztségviselő kérte az érintetteket, hogy értsék meg, ez a két nap róluk szól, és ne kelljen megélni azt a szégyent, hogy volánbuszos kollégák hiúsítják meg a sztrájkot azzal, hogy felveszik a munkát olyan járatokon is, amelyek a sztrájktörvény szerint jogszerűen kimaradhattak volna. 

 

A Mozdonyvezetők Szakszervezete szombaton szolidaritását fejezte ki a buszvezetők iránt. A Népszava írása szerint a mozdonyvezetők bíznak abban, hogy a buszvezetők kitartása meghozza az eredményt.

 

 

A címlapkép forrása a szakszervezet Facebook-oldala.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.