Parragh nem adja fel az oktatási reformot, szerinte néhány éven belül lesz látható az eredmény

  • MTI/narancs.hu
  • 2019. március 29.

Belpol

Jön a szakképzés 4.0!

Néhány éven belül látható lesz az új, Szakképzés 4.0 stratégia eredménye a munkaerőpiacon a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint.

Parragh László péntek reggel az M1 aktuális csatornán elmondta, ha tavasszal elfogadják a stratégia intézkedési tervét, akkor jövőre elkezdődhetnek a képzések, és az első diákok 2025-ben végezhetnek - tette hozzá.

A tanulmányok végén kapott bizonyítványban négy alaptantárgy és egy szakmai jegy lesz, és emelt szintű érettséginek felel meg, így - ha az eredmények megfelelőek - a technikumból a felsőoktatásba mehet a tanuló - magyarázta.

Parragh persze a szakképzés korábbi átalakításáról is hasonló lelkesedéssel nyilatkozott, így a tankötelezettségi korhatár csökkentéséről vagy a közismereti óraszám visszavágásáról. Azonban a kormányzati stratégia is elismeri, hogy ezek a lépések nem hozták meg a várt eredményt, a szakképzés népszerűtlen, a tanulók teljesítménye romlik.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.