Pert nyert az állammal szemben egy menekült anya

  • narancs.hu
  • 2024. szeptember 14.

Belpol

17 hónapig tartották fogva a családjával együtt a röszkei tranzitzónában, 4,7 milliós jóvátételt kapnak.

Egy négygyerekes anya pert nyert a strasbourgi bíróságon a magyar állammal szemben – írja a Telex.

A Magyar Helsinki Bizottság által képviselt Z. L. és családja afganisztáni. A férj és egy gyermek eljutott Ausztriába, ahol mindketten tartózkodási engedélyt kaptak. Az anya és a másik három gyerek 2018 decemberében Magyarországon, a röszkei tranzitzónában kért menedékjogot. A kérelmet a magyar hatóság megtagadta, mivel Szerbián át érkeztek.

A családot három hónap után áttelepítették a tranzitzóna családi részlegéből az idegenrendészeti körletbe, és ott az anyának és 20 éves gyermekének négy napon át nem adtak enni. A strasbourgi bíróság felszálította a kormányt, hogy adjon ennivalót a két embernek, és ez a kérés teljesült.

A család 17 hónapig volt a tranzitzónában, addig, amíg a kormány – az Európai Unió Bíróságának ítéletét részben végrehajtva – felszámolta a tranzitzónákat.

Z. L. és gyermekei eljutottak Ausztriába.

A strasbourgi ítélet szerint a magyar állam megsértette az anya és gyermekei emberi jogait, mert a tranzitzónában való fogva tartásukra nem volt jogalap, ezért 12 ezer eurós (mintegy 4,7 millió forintos) jóvátétel jár nekik.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.