Pikó: A kormány visszahozza a tanácsrendszert

  • narancs.hu
  • 2020. december 19.

Belpol

Józsefváros polgármestere szerint nem az önkormányzatok, hanem Orbán korrupt rendszere a súlyos teher az országban. 

A kormány megszünteti a magyar önkormányzatiságot, visszahozza a tanácsrendszert.

Stílusos karácsonyi ajándék a járvány sújtotta magyar embereknek, hogy egy mai kormányhatározat megtiltja az önkormányzatok számára a veszélyhelyzet alatt a különböző szolgáltatási díjak emelését és elvonja az iparűzési adó egy részét, azt a hamis látszatot keltve, mintha ezek jelentenének súlyos terheket az emberek életére nézve” – írja a Facebookon Pikó András, aki Orbán Viktor szombati bejelentésére reagált, mely szerint január 1-től felére csökkentik az iparűzési adó mértékét. 

Józsefváros polgármestere szerint amikor a kormány megakadályozza, hogy az önkormányzatok bevételekre tegyenek szert, akkor lakosaik számára pótolhatatlan feladataik ellátásában akadályozza a helyhatóságokat. „Nem az embereket védi, épp ellenkezőleg: saját állampolgáraira támad rá”. Nem az önkormányzatok, hanem Orbán Viktor „korrupt rendszere” a súlyos teher az országban: „a kormányfő apjának bányájából kitermelt túlárazott kő, Tiborcz István kastélyprogramja, vagy Mészáros Lőrinc járvány idején elnyert állami közbeszerzései” – fogalmaz. 

Pikó szerint a kormány célja, hogy ne lehessen helyben igazságos lakáspolitikát megvalósítani, az elesetteken segíteni, közalkalmazottakat munkájuk mértékének megfelelően elismerni, közszolgáltatásokat fenntartani. „A kormány, ahogyan az elmúlt években rárontott a sajtóra, a civilekre, az igazságszolgáltatásra, a felsőoktatásra, úgy jelölte ki fő ellenségévé idén az önkormányzatokat.”

A kormány ezekkel a lépéseivel megszünteti a 30 éves magyar önkormányzatiságot és visszahozza Magyarországra a tanácsrendszert. A saját népe ellen fordul pont akkor, amikor a járvány sújtotta ország lakói naponta megtapasztalják, valódi segítséget a bajban helyben kaphatnak csak.

– írja Pikó András. 

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.