Pikó András leveleket tett közzé, melyek szerint Kocsis Máténak is jóvá kellett hagynia a kerületi újság tartalmát

  • narancs.hu
  • 2019. december 16.

Belpol

A kerület parlamenti képviselője minderre újra csak azt tudta mondani, hogy "kommunikációs trükkökkel nem lehet egy kerületet vezetni".

„Az átadás-átvétel folyamatának leginkább érthetetlen és megmagyarázhatatlan momentuma az volt, amikor a Józsefváros szerkesztőségének teljes rendszerét törölték, voltak gépek, ahonnan a háttértárolót is kiszerelték. Most már tudjuk, mi állhatott a kétségbeesett akció mögött: el akarták tüntetni a helyi újság direkt pártirányításának és kézi vezérlésű szerkesztési gyakorlatának a nyomait” – írja a Facebookon Pikó András.

Pikó publikált is két levelet, amiket Nyerges Zoltán, a Józsefváros főszerkesztője írt azért, hogy jóváhagyást kérjen a lap augusztusi számának tartalmára, még a megjelenés előtt.

Ezek a levelek a kerület informatikai átvilágítása során kerültek elő. A címzettek között pedig ott szerepel Kocsis Máté, a kerület parlamenti képviselője, Sára Botond, korábbi polgármester, Rimán Edina jegyző és Helyi Választási Iroda vezetője, Egry Attila fideszes alpolgármester és Farkas Örs, Kocsis Máté korábbi kabinetvezetője és a Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Felügyelő Bizottságának akkori elnöke is.

Pikó szerint az volt a rendes ügymenet, hogy a főszerkesztő valamennyi lapszámra jóváhagyást kért.

„A Józsefváros újságot az elmúlt évek választási kampányaiban mutatott elfogult, az ellenzéket negligáló szerkesztési gyakorlata miatt a különböző választási bizottságok rendre elmarasztalták, a legutóbbi önkormányzati választás idején a Kúria emiatt félmillió forintos büntetést szabott ki a Józsefvárosi Önkormányzatra, amit már az új önkormányzati vezetésnek kell kifizetnie.

A felelősöket ott találjuk a levél feladója és címzettjei között. A sajtó pártirányítása, amire ez a levél bizonyíték, egyértelműen sérti a közfinanszírozott sajtó függetlenségének elvét, és a demokrácia írott és íratlan szabályainak sokaságát. A Helyi Választási Iroda vezetőjének közreműködése a kampány alatt a helyi sajtó tartalmának fideszes politikusok általi meghatározásában sérti a választás tisztaságát. Különösen súlyossá teszi ezt a szerepvállalását Rimán Edinának az, hogy a Helyi Választási Iroda vezetőjeként a feladata épp a választás tisztaságának biztosítása lett volna. A tetteikért vállalniuk kell a politikai és az esetleges büntetőjogi felelősséget” – írta a polgármester.

„Kommunikációs trükkökkel nem lehet egy kerületet vezetni, mondtam már. Tessenek elkezdeni inkább végre dolgozni, és tessenek visszaadni a 900 alacsony jövedelmű dolgozónak az egy havi bérét, amit elvettek” – így reagált Kocsis Máté Pikó vádjaira.

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.