Puzsér: az előválasztás nem átlátható és nem demokratikus, a Momentumnak és a DK-nak "megjött az étvágya, hogy befoglalják a Városházát"

  • narancs.hu
  • 2019. június 7.

Belpol

"Rossz látni, hogy zsákmánynak tekintik Budapestet."

Puzsér Róbert legfrissebb Facebook bejegyzésében arról ír, a Momentum és a DK friss főpolgármester-jelöltje apropóján, hogy elkeserítőnek tartja, hogy nem Budapesthez, nem egy városkoncepcióhoz és egy programhoz tartoznak a jelöltek, hanem jelen esetben két párt friss választási sikeréhez.

"Most, hogy középpártokká váltak, megjött az étvágyuk, hogy befoglalják a Városházát. Két hete még nem volt tervük a főpolgármesteri székkel, most készen állnak átvenni Tarlós Istvántól. Hirtelen nekik is problémás lett Karácsony Gergely alkalmatlansága. Rossz látni, hogy zsákmánynak tekintik Budapestet."

Annak viszont örül, hogy civil szereplők a jelöltek, Kerpel-Fronius Gábor és Kálmán Olga.

"Mintha csak megértették volna, hogy Budapest főpolgármestere a vízióért meg a végrehajtásért felel, s hogy nevetséges Tarlós István és Karácsony Gergely szemfényvesztése, mellyel megpróbálják előadni, hogy az egészségügytől a közigazgatáson át a városüzemeltetésig minden téren a legmagasabb fokú jogi és gazdasági képzettséggel rendelkeznek."

"Annak is örülök, hogy emberileg mindkét új jelölt vállalhatónak tűnik: Kerpel-Fronius Gáborról kifejezetten jók az első benyomásaim, Kálmán Olga pedig kolléganőm volt a HírTV-ben, s bár számtalan kérdésben nem értek vele egyet, ugyanakkor korrekt embernek ismertem meg, akinek talán jobban is áll a politikus szerepe, mint a független újságíróé."

Ugyanakkor Puzsér úgy látja, sajnálatos, hogy "ezeknek a jelölteknek olyan előválasztáson kell megmérkőzniük, amely nem átlátható és nem demokratikus, amely előtt alig lesz idő kampányra, és amelyen személyes regisztráció az online szavazás feltétele: a DK által kikényszerített folyamat ellehetetleníti az internet polgárságának részvételét."

A független főpolgármester-jelölt szerint "ezek a körülmények olyan helyzetet képeznek, melyben Karácsony Gergely bizony jelentős előnnyel indul – arról nem is beszélve, hogy már most sok millió forintot költött Facebook-propagandára, hogy unalomig verje a budapestiek fejébe: ő az „esélyes jelölt”."

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.