Puzsér: az előválasztás nem átlátható és nem demokratikus, a Momentumnak és a DK-nak "megjött az étvágya, hogy befoglalják a Városházát"

  • narancs.hu
  • 2019. június 7.

Belpol

"Rossz látni, hogy zsákmánynak tekintik Budapestet."

Puzsér Róbert legfrissebb Facebook bejegyzésében arról ír, a Momentum és a DK friss főpolgármester-jelöltje apropóján, hogy elkeserítőnek tartja, hogy nem Budapesthez, nem egy városkoncepcióhoz és egy programhoz tartoznak a jelöltek, hanem jelen esetben két párt friss választási sikeréhez.

"Most, hogy középpártokká váltak, megjött az étvágyuk, hogy befoglalják a Városházát. Két hete még nem volt tervük a főpolgármesteri székkel, most készen állnak átvenni Tarlós Istvántól. Hirtelen nekik is problémás lett Karácsony Gergely alkalmatlansága. Rossz látni, hogy zsákmánynak tekintik Budapestet."

Annak viszont örül, hogy civil szereplők a jelöltek, Kerpel-Fronius Gábor és Kálmán Olga.

"Mintha csak megértették volna, hogy Budapest főpolgármestere a vízióért meg a végrehajtásért felel, s hogy nevetséges Tarlós István és Karácsony Gergely szemfényvesztése, mellyel megpróbálják előadni, hogy az egészségügytől a közigazgatáson át a városüzemeltetésig minden téren a legmagasabb fokú jogi és gazdasági képzettséggel rendelkeznek."

"Annak is örülök, hogy emberileg mindkét új jelölt vállalhatónak tűnik: Kerpel-Fronius Gáborról kifejezetten jók az első benyomásaim, Kálmán Olga pedig kolléganőm volt a HírTV-ben, s bár számtalan kérdésben nem értek vele egyet, ugyanakkor korrekt embernek ismertem meg, akinek talán jobban is áll a politikus szerepe, mint a független újságíróé."

Ugyanakkor Puzsér úgy látja, sajnálatos, hogy "ezeknek a jelölteknek olyan előválasztáson kell megmérkőzniük, amely nem átlátható és nem demokratikus, amely előtt alig lesz idő kampányra, és amelyen személyes regisztráció az online szavazás feltétele: a DK által kikényszerített folyamat ellehetetleníti az internet polgárságának részvételét."

A független főpolgármester-jelölt szerint "ezek a körülmények olyan helyzetet képeznek, melyben Karácsony Gergely bizony jelentős előnnyel indul – arról nem is beszélve, hogy már most sok millió forintot költött Facebook-propagandára, hogy unalomig verje a budapestiek fejébe: ő az „esélyes jelölt”."

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.