Elkészült a KRESZ módosítása, átkerült az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, a végleges döntés Lázár János miniszter kezében van – írja a Magyar Nemzet.
A szabályzatot az elektromos rollerek terjedése miatt muszáj bővíteni.
A lapnak nyilatkozott Révész Máriusz „aktív Magyarországért felelős államtitkár”, aki azt mondta, a rollerek használatára ugyanolyan szabályokat vezetnek be a tervezet szerint Magyarországon, mint a többi uniós államban.
Az óránkénti huszonöt kilométeres sebességnél gyorsabban közlekedő rollerek segédmotoros kerékpárnak minősülnek, a lassabban közlekedő rollerek kerékpárnak.
„Ha az összes elektromos rollert segédmotoros kerékpárnak minősítenénk át, akkor a rollermegosztó cégek lehúzhatnák a rolót. A segédmotoros kerékpár használatához kötelező a bukósisak, viszont a rollerezők közül senki sem hord ilyen védőeszközt. Tehát azoknál a rollereknél, ahol 25 kilométer/óra sebességnél gyárilag lekapcsol a motor, egységesen az unióban kerékpárokra vonatkozó szabályozás van érvényben” – mondta Révész Máriusz.
A Magyar Nemzet arra is kitér, az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács még szigorúbb szabályozást szeretne a rolleres közlekedésben: gyárilag garantált 20 kilométer/órás legnagyobb sebességet, legalább 30,5 centiméter átmerőjű kereket, kötelező bukósisak-viselést, és azt, hogy ilyen járművet csak 16 évesnél idősebb személy vezethet, és józan állapotban – járdán pedig semmiképp sem. Barcelonában nem engedélyezték a rollerek közlekedését, Párizsban pedig április 2-án népszavazást tartanak ebben az ügyben.