Repedezik a Liget Projekt – Mégsem a Városligetben lesz a Közlekedési Múzeum

  • narancs.hu
  • 2017. május 17.

Belpol

Közben Baán László „történelmi mérföldkövet” emleget.

Úgy tűnik, ami tegnap még csak feltételezés volt, mára bizonyossá vált. Nem a Városligetben épül meg – főleg a föld alatt – a Közlekedési Múzeum. Baán László miniszteri biztos ma kiadott közleményében ezt írja: „A kormány döntött a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum további fejlesztéséről is. A Közlekedési Múzeum lebontott épületében mintegy 4500 négyzetméter kiállítótér volt. A múzeum történeti épületének rekonstrukciójára vonatkozó, az elmúlt két évben készült tervek – az épület térszint alatti bővítésével számolva – ezt duplájára, 9000 négyzetméterre növelték. A kibővített kiállítótér az eddigi kiállításoknál minden szempontból jóval átfogóbb, sokkal több közlekedési eszközt bemutató közlekedési kiállítás megvalósítására

lett volna alkalmas,

de a Közlekedési Múzeum gyűjteményének (vasúti járművek, autóbuszok, villamosok stb.) teljes körű bemutatását ez sem tette volna lehetővé. A Kormány döntése történelmi mérföldkő a közel 120 éves Közlekedési Múzeum életében, ugyanis a döntés alapján, egy sok évtizedes hiányt orvosolandó, a Közlekedési Múzeum számára egy olyan új, fő kiállítóhelyet szükséges létrehozni, ahol lehetséges a közlekedési eszközök, illetve azok történetének teljes spektrumú bemutatása, az eddigi városligeti helyszínnél sokkal nagyobb területen.”

Baán közleményét Vitézy Dávid, a múzeum főigazgatója a Facebookon így kommentálta: „A döntés óriási lehetőséget nyit meg az intézmény számára: a Közlekedési Múzeum fő kiállítóhelye nem a Városligetben, hanem új helyszínen, a korábbi tervekben szereplőnél nagyobb területen, a közlekedési gyűjteményünk (vonatok, buszok, villamosok stb.) teljes spektrumú bemutatását lehetővé tevő környezetben valósulhat meg.

Az új helyszínt már keressük,

elsődlegesen a fővárosi vasút által felhagyott rozsdaövezeti ingatlanokon.”

Mindez összecseng azokkal a korábbi kritikákkal, amik a Közlekedési Múzeum helyszínével kapcsolatban megfogalmazódtak, ami persze nem azt jelenti, hogy mindenképp józan és meggyőző érveket kell keresni a döntés hátterében. Már csak azért sem, mert februárban még ezt írta a hvg.hu: „Úgy kapott építési engedélyt az új Közlekedési Múzeum, hogy a beruházáshoz nem kellett környezeti hatásvizsgálatot csinálni. Ráadásul a kormányhivatal még kapkodott is a döntésével, hogy az ügyben egy tiltakozó által beadott bírósági indítvány véletlenül se tudja megakasztani a kormánynak kedves projektet.”

Figyelmébe ajánljuk