Több mint 100 milliárdot vert el propagandára Rogán minisztériuma

  • narancs.hu
  • 2020. január 20.

Belpol

Évről évre többet költöttek, mint amennyit beterveztek, 2019 év végéig legalább 98,1 milliárdot költöttek el.

2020 végére a 133 milliárd forintot is meghaladhatja a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda által "kormányzati kommunikációra" költött pénzek összege - írja a hvg.hu.

A lap összesítéséből kiderül, hogy a 2015 őszén létrehozott Miniszterelnöki Kabinetiroda 2018 végéig összesen 68,5 milliárd forintot költött el kormányzati kommunikációra és nemzeti konzultációkra, az elköltött összeg pedig évről évre csak növekedett: a 2015-ös csonka évben 2,1 milliárd forintot, 2016-ban 12 milliárd forintot, 2017-ben 26,2 milliárd forintot, 2018-ban pedig már 28,2 milliárd forintot költöttek.

Az előre betervezett összegeknél ráadásul rendre többet költöttek: 2016-ban 2 milliárd forinttal, 2017-ben 10 milliárd forinttal, 2018-ban pedig több mint 7 milliárd forinttal költött többet a Rogán-minisztérium, mint az előre tervezett volt.

Ez azt jelenti, hogy 2018-ban az állami szereplők közül a legtöbbet a Miniszterelnöki Kabinetiroda költötte, sőt, az egyik legnagyobb hirdető Magyar Telekom például 60 százalékkal kevesebbet fizetett ki reklámra 2018-ban, mint a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

2019-re 29,6 milliárd forintot terveztek be, a 2020-as költségvetésben pedig 23,91 milliárd forintot különítettek el kormányzati kommunikációra, további 11 milliárd forintot pedig a "kiemelt társadalmi kapcsolatokra".

Ez alapján idén év végéig létrehozása óta 133 milliárd forintot is elkölthetett a Rogán-minisztérium propagandára, az elköltött közpénz egy része pedig bizonyosan a jobboldali médiabirodalmat és a NER-t gazdagítja.

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.