2020 végére a 133 milliárd forintot is meghaladhatja a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda által "kormányzati kommunikációra" költött pénzek összege - írja a hvg.hu.
A lap összesítéséből kiderül, hogy a 2015 őszén létrehozott Miniszterelnöki Kabinetiroda 2018 végéig összesen 68,5 milliárd forintot költött el kormányzati kommunikációra és nemzeti konzultációkra, az elköltött összeg pedig évről évre csak növekedett: a 2015-ös csonka évben 2,1 milliárd forintot, 2016-ban 12 milliárd forintot, 2017-ben 26,2 milliárd forintot, 2018-ban pedig már 28,2 milliárd forintot költöttek.
Az előre betervezett összegeknél ráadásul rendre többet költöttek: 2016-ban 2 milliárd forinttal, 2017-ben 10 milliárd forinttal, 2018-ban pedig több mint 7 milliárd forinttal költött többet a Rogán-minisztérium, mint az előre tervezett volt.
Ez azt jelenti, hogy 2018-ban az állami szereplők közül a legtöbbet a Miniszterelnöki Kabinetiroda költötte, sőt, az egyik legnagyobb hirdető Magyar Telekom például 60 százalékkal kevesebbet fizetett ki reklámra 2018-ban, mint a Miniszterelnöki Kabinetiroda.
2019-re 29,6 milliárd forintot terveztek be, a 2020-as költségvetésben pedig 23,91 milliárd forintot különítettek el kormányzati kommunikációra, további 11 milliárd forintot pedig a "kiemelt társadalmi kapcsolatokra".
Ez alapján idén év végéig létrehozása óta 133 milliárd forintot is elkölthetett a Rogán-minisztérium propagandára, az elköltött közpénz egy része pedig bizonyosan a jobboldali médiabirodalmat és a NER-t gazdagítja.