Rogán közel kilencszer akkora adóalapot vallott be, mint Orbán

  • narancs.hu
  • 2020. június 8.

Belpol

Itt vannak a miniszteri adóbevallások adatai: a hivatalos számok szerint Orbán a kormányának majdnem legrosszabbul kereső munkavállalója.

"A kormányfő és miniszterei között Orbán Viktor volt a második legrosszabbul kereső munkavállaló" - számol be a kormány.hu-ra hétvégén felkerült adatok alapján a kormánytagok anyagi helyzetéről a 24.hu.

A miniszterelnök, a miniszterek és az államtitkárok 2019-re vonatkozó főbb adóbevallási adatainak közzététele alapján:

  • Orbánnak mindössze 26,5 millió forint volt az összevont adóalapja, ezzel a második legalacsonyabb bevallott adóalapot tudhatja magáénak.
  • A Miniszterelnöki Kabinetiroda vezetőjeként Rogán viszont elhúzott: 232,4 millió forint bevétel után kellett személyi jövedelemadót fizetnie, míg ez 2017-ben csak 41 millió volt.
  • Kiemelkedő helyen végzett még Süli János, a Paksi Atomerőmű két új blokkjának tervezéséért, megépítéséért és üzembe helyezéséért felelős tárca nélküli miniszter,  71,7 milliós adóalappal.
  • Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter pedig szintén az élvonalban van 63,5 milliós adóalapjával.

A 24. hu listája szerint a kormány további tagjainak adóalapja így alakult:

  • Nagy István agrárminiszter: 35,7 milliót,
  • Gulyás Gergely Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter: 35,5 milliót,
  • Szijjártó Péter külkereskedelmi és külügyi miniszter: 35 milliót,
  • Varga Mihály pénzügyminiszter: 35 milliót,
  • Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes: 34,7 milliót,
  • Palkovics László, ITM: 32,8 milliót,
  • Kásler Miklós, Emmi: 27,9 milliót,
  • Pintér Sándor belügyminiszter: 23,3 plusz 6,9 milliót,
  • Varga Judit igazságügyi miniszter: 20,3 milliót vallhatott be.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.