Szijjártó: Az oltásellenes álhírterjesztők személyesen lesznek felelősök a halálesetekért

  • narancs.hu
  • 2021. július 20.

Belpol

A miniszter a negyedik hullám fenyegetését helyezte a megfelelő kommunikációs keretbe.

Az álhírek gyártói és terjesztői személyesen lesznek felelősek azokért az esetleges halálesetekért és gazdasági károkért, amelyeket a koronavírus-járvány fenyegető negyedik hulláma okozhat - jelentette ki Szijjártó Péter külgazdasági és külkereskedelmi miniszter kedden a közép-csehországi Melníkben öt közép-európai ország külügyminisztereinek találkozója után.

Szijjártó hangsúlyozta, hogy a koronavírus-járvány fenyegető negyedik hulláma legyőzésének a kulcsa a minél magasabb átoltottság.

 Szijjártó szerint Nyugatról rossz, aggodalomra okot adó hírek érkeznek, ezért óvatosságra van szükség, mert a járvány még nem ért véget.

 "Mindazok, akik a tudományos közösség által elfogadott oltáspárti álláspontot gyengítő álhíreket gyártanak, mindazok, akik oltásellenes propagandát folytatnak, személyesen lesznek felelősek az esetleges halálesetekért és a gazdasági kárért, amit az esetleges korlátozó intézkedések hozhatnak a negyedik járványhullámban" - hangsúlyozta Szijjártó Péter.

"Mindenkit arra kérek, aki még azon gondolkodik, hogy valamiféle álhírek gyártásával vagy propagandával gyengítse az oltási kedvet, legyen nagyon óvatos, mert őket mind egytől egyig személyes felelősség fogja terhelni az esetleges halálesetekért és az esetleges károkért" - jegyezte meg a miniszter.

A melníki találkozón résztvevő cseh, osztrák, magyar, szlovén és szlovák külügyminiszter megállapodott abban, hogy a koordinációs csoportot hoznak létre járvány-elleni küzdelem, intézkedések összehangolására. (MTI) 

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.