Szüret Extra: a Heti Válasz megsajnálja Orbánt

  • narancs.hu
  • 2014. május 2.

Belpol

Borókai Gábor mint egyszemélyes békemenet nem tűrhette, hogy ennyire csesztetik kedvenc miniszterelnökét a felcsúti aréna miatt.

Mindig nagy érdeklődéssel olvassuk a legbátrabb és legbevállalósabb szerkesztőségi jegyzeteket szállító Borókai Gábor heti mutatványát, nem tehettünk másképp most se, hiszen a főszerkesztő úr ezúttal a felcsúti aréna védelmére kelt Pancho-érzés című műalkotásában. Tulajdonképp nem is meglepő ez, elvégre oly sokan bántották az elmúlt hetekben a kormányfő legcsillogóbb játékát. Ott volt mindjárt a Hír24 újságírója, Oroszi Babett, akinek egyszerű kérdésére Orbán Viktor a megnyitón csak kommunistázni tudott. Jön viszont most Borókai, aki elmagyarázza, hogy mi is a közpénz!

Kettecskén

Kettecskén

Fotó: MTI

„A magyarországi vállalkozásoknak módjukban áll adózás előtti nyereségük egy részét jól körülírt kulturális célokra költeni. Ez a tao-rendszer. Amire az EU áldását adta. Hogy a címzett az operaház, a faddi kultúrház vagy a felcsúti Pancho Aréna (azért ez a felcsúti Pancho olyan Lakatos Esmeraldá-s…), ízlés, üzleti vagy politikai (sic!) megfontolás kérdése. A vállalkozói szabadságot megadó döntést a parlament képviselői hozták meg. Nekik kell elszámolniuk a választóikkal, hogy jó vagy rossz célok előtt nyitottak kaput. Így működik a parlamenti demokrácia.”

A legjobb persze a végén jön: „Ami pedig a fent idézett riporteri odamondás második felét illeti, hogy ’milyen érzés az, hogy az adófizetők felépítettek egy stadiont itt, a háza mellett?’ Nos, játsszunk el a gondolattal! Milyen érzés lehet? Szerintem olyasfajta, mint amikor autópályát vezetnek el az ablakunk alatt. Egészen kivételes érzés. Ugye, sokan szeretnék átélni?”

Még több Szüret erre.

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.