"A projekt nem dőlt meg. Óvatos vagyok a határidőkkel, de úgy gondolom 2020-ra meglesz" – mondta Tarlós István pénteken az Echo TV Napi aktuális című műsorában. A főpolgármester közölte: pénteken megbeszélését folytatott Pintér Sándor belügyminiszterrel, és a Volán, valamint a MÁV országos elektronikusjegyrendszer-projektjére rákapcsolódik majd a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) projektje.
A héten a BKK felmondta az évek óta csúszó e-jegyrendszer kiépítésére kötött szerződést. A kivitelezőnek már 6,3 milliárd forintot kifizettek, ennek ellenére Tarlós István úgy nyilatkozott, hogy nem érte veszteség a fővárost.
Budapest eredetileg 2015 és 2017 között építette volna ki a rendszert, majd ez 2018-ra tolódott, most Tarlós 2020-ról beszél.
De fontos fejlemény az ügyben, míg eddig arról volt szó, Budapest önálló rendszert hoz létre, a főpolgármester már beszélt, hogy a BKK rákapcsolódik a MÁV és a Volánbusz országos rendszerére.
A főpolgármester az ECHO TV-nek azt mondta, azért kezdeményezte a BKK vezetőjének felmentését, mert egy év alatt nem sikerült azt elérni, hogy a kivitelezővel vagy megkössék azt a megegyezést, ami az ügy befejezését elősegítette volna, vagy felmondják korábban azt a kiviteli szerződést, amire meg volt a jogalapjuk.
"Nem a BKK sértett szerződést, hanem a szállító. Az, hogy a várost pénzügyi veszteség érte, ez nem igaz. Szó sincs róla, hogy a projekt bedőlt volna, ezek pusztán kommunikációs erőlködések." Szerinte a BKK-sok sem követtek el bűncselekményt, nem erről van szó. A tehetetlenség, az időhúzás, időveszteség miatt kellett személyes konzekvenciákat levonni.
Tarlós István elmondta, Bagdy Gábor főpolgármester-helyettest és őt olyan vád érte, mely szerint nem igaz, hogy nem tudtak a problémáról. Bagdy Gábor a szerződésbontásról szóló hírek hatására gyors közleményt adott ki, amelyben leszögezte, sem ő, sem Tarlós nem tudtak a problémákról. Mint Tarlós elmondta, "természetesen ez úgy nem igaz, hogy sejtelmünk sem volt arról, hogy ez a projekt akadozik".