A rendőrség és a tűzoltóság után a mentőket is a 112-es segélyhívószámon lehet majd elérni – számolt be a Lánglovagok.hu.
A mentőszolgálat hívószámát még ebben az évben teljesen integrálják a 112-es Egységes Segélyhívó Rendszerbe, azaz:
hiába hívja az ember a mentőket, a hívást először a Központi Hívásfogadóba irányítják.
Az eddigi gyakorlat szerint az Országos Mentőszolgálat a hívásokat 26 különálló irányítócsapathoz, közvetlenül a helyi illetékességű mentőkhöz kapcsolta, most azonban ez változik: a tájékoztatás szerint előfordulhat majd a kétszeri kikérdezés is, és az, hogy egyes eseteknél először a központi protokoll kérdéseire kell válaszolni, mielőtt a mentőkhöz kapcsolják a bajbajutottat. A központosítás célja nyilván a gyorsabb ellátás. Vajon az eddig sem könnyű helyzetben lévő mentősöket tényleg segíteni fogja az új mechanizmus?
Erre a kérdésre korántsem egyértelmű a válasz.
Anno a rendőrségnél sem ment ez zökkenőmentesen:
„Olyanok vagyunk, mint a zombik” – Brutális túlterhelés a rendőrségnél
Új tevékenységirányító rendszert tesztel a rendőrség. A projekt vidéki résztvevője azonban hosszan sorolta lapunknak a rendszer problémáit, miközben kizsigerelt rendőrökről beszélt. Szerinte kialvatlanság és emberi kapcsolataik elsorvadása jellemzi az állományt. A rendőrség szerint nincs gond. „Akik itt dolgoznak, abszolút leharcoltak. Csak decemberben 1100 túlóra volt, ami iszonyatos a korábbi 20-30-40 túlórához képest.”