Tiborczék hitelből vették meg Mészáros tarcali ötcsillagos szállóját

  • narancs.hu
  • 2020. február 10.

Belpol

Közel 900 millió forintnyi hitelt kaphatott az ügyletre.

Tavaly novemberben cserélt gazdát a tarcali ötcsillagos szálloda, az Andrássy Rezidencia Wine & Spa, amikor a szállót birtokló és üzemeltető Témadesign Kft-t Mészáros Lőrinctől Tiborcz István cége, a BDPST Zrt. vette meg.

A Privátbankár.hu azonban most azt írja, hogy a cégkivonat tanúsága szerint a BDPST Zrt. által megszerzett - 100 százalékos - üzletrészt a Magyar Fejlesztési Bank zálogjoggal terhelte, ez pedig arra utal, hogy a cégvásárláshoz valamilyen hányadban banki kölcsönt vettek fel Tiborczék.

A cégbírósághoz benyújtott dokumentumok szerint pedig mintegy 881 millió forintnyi banki kölcsönnel finanszírozták az ügyletet Tiborczék.

Mészáros egyébként annak ellenére vált meg a hoteltől, hogy tavaly januárban több mint 300 millió forintos vissza nem térítendő támogatást kapott a szállodára a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Kisfaludy-programjából.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.