Nem kapta meg a beígért támogatást a BKV, használt buszokat kell venni metrópótlásra

  • narancs.hu
  • 2020. február 10.

Belpol

40 használt buszt vennének, hogy legyen mivel pótolni a 3-as metrót.

Állami támogatás híján a BKV negyven darab használt jármű megvásárlására tesz javaslatot a hétfői igazgatósági ülésen – írja a Népszava.

A buszokra a 3-as metró felújítása miatt van szükség, ugyanis a tervek szerint idén nekikezdenek az utolsó, a Lehel tértől a Nagyvárad térig terjedő szakaszt újítanák fel, amely viszont a vonal legforgalmasabb része, a BKV-nak pedig nincs elég járműve a pótláshoz. Az ütemezés szerint a szakaszt az év végén kellene lezárni, de ha őszig nem jönnek új buszok, akkor a főváros közlekedési cége nem fog tudni mit forgalomba állítani, hogy elvigye az utasokat.

A kormány tavaly júliusban úgy döntött, hogy támogatja a buszbeszerzést, a programra 3,2 milliárd forintot biztosított, de a támogatási szerződést azóta sem kötötték meg, a pénz nem érkezett meg az akkori határozatban rögzített január végi határidőre.

Mivel új buszokra így nincs pénz, és lassan már idő sem, ezért a BKV tavaly decemberben azt javasolta az igazgatóságnak, hogy vegyenek kiszuperált nyugat-európai buszokat. Ezt az ötletet akkor elvetették, mert az igazgatóság akkor úgy vélte, hogy ez szembe menne az új városvezetés klímavédelmi céljaival és környezetvédelmi programjával.

A Népszava úgy tudja, a BKV azóta újabb javaslatot készített:

40 darab Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású buszt vásárolnának nagyságrendileg 20 millió forint egységáron.

A beszerzés helyét nem árulták el, de a cég szerint hamarosan elérhetővé válik a piacon egy ilyen nagyságrendű flotta.

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.