Dorosz Dávid, a Párbeszéd Magyarország politikusa közérdekű adatigényléssel kérte ki az Egy a Természettel Nonprofit Kft.-től a vadászati világkiállítás hirdetési költségeit.
Az Átlátszón közzétett válasz szerint a kiállítás népszerűsítésére szolgáló 750 db óriásplakát gyártására és kihelyezésére összesen nettó 67.188.096 forint+ ÁFA összeget, vagyis összesen több mint 85 millió forintot költöttek, de ez csak töredéke annak
a bruttó mintegy 3,2 milliárd forintnak, amelyet a kiállítás szerződéslistája szerint "kommunikációs feladatokra" költöttek.
Utóbbira Balásy Gyula két cégével, a New Land Kft.-vel és a Lounge Design Kft.-vel szerződtek.
A szerződéslista szerint a kiállítás költségeiből a legnagyobb összeg egyébként magára a rendezvényszervezésre ment az Antenna Hungáriának ment, bruttó 10,1 milliárd. Ez az az állami cég, amelyben éppen a korábban Mészáros Lőrinc, most Jászai Gellért befolyása alatt álló 4iG Nyrt. készül többséget szerezni.
A helyszínbérlésre a Hungexpónak bruttó 4,1 milliárdot fizettek, bruttó 240 milliót kapott Szőke Gábor Miklós cége, a Dantebirodalom Kft. a szobrok elkészítésére, és mintegy bruttó 170 milliót a MOME is "kreatív feladatokra".
A vadászati világkiállításból még a Századvég Gazdaságkutató is kivette a részét, ők közel bruttó 65 millióért végeztek közelebbről nem tisztázott "kutatási feladatokat".
A szerződéslista itt böngészhető!
Kedves Olvasónk!
Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért.
A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.
Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.
Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!