Úgy megy el a CEU Bécsbe, hogy közben marad Budapesten is

  • narancs.hu
  • 2018. június 26.

Belpol

Az intézmény kuratóriumának elnöke szerint itt az idő, hogy Magyarország a vállalásainak megfelelően cselekedjen.

„Összhangban azzal a ténnyel, hogy a CEU a múltban is párhuzamosan több campuson működött, az egyetem kuratóriuma idén márciusban egy bécsi campus létesítéséről döntött. A múlt hét végén tartott ülése pedig jóváhagyta, hogy a CEU oktatási helyszínt béreljen a célra alkalmas bécsi területen, és megkezdje a toborzást a városba a 2019-es tanévre” – írja a CEU közleményében, szúrta ki a hvg.hu.

Emellett az intézmény kuratóriuma június 23-i ülésén arról is határozott, hogy az egyetem megkezdheti a toborzást a 2019/20-as tanévre Budapesten is, a megszokott felvételi határidők szerint. A testület szerint a CEU teljesítette a magyar kormány által szabott feltételeket és kötelezettségeket, ők azonban továbbra is elzárkóznak a helyzet rendezésétől.

A közlemény mellé csatolták azt a hivatalos levelet is, amely New York Állam Oktatási Hivatalának képviselőjétől származik, és megerősíti, hogy „a CEU valóban felsőoktatási tevékenységet végez New York államban, és így maradéktalanul megfelel” a lex CEU-ként elhíresült törvénynek.

Az egyetem rektora, Michael Ignatieff örömmel fogadta a kuratórium döntését és kiállását az egyetem, Budapest és az akadémiai szabadság védelme mellett.

„A magyar kormányzat több ízben is kijelentette, hogy amennyiben a CEU megfelel a törvényi előírásoknak, akkor kiszámítható feltételek mellett tovább működhet Magyarországon. Itt az ideje, hogy Magyarország a vállalásainak megfelelően cselekedjen” – tette hozzá Leon Botstein, a CEU-kuratórium elnöke, idézi a lap.

(HVG)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.