Ungváry Krisztiánnak máris elege lett a Veritas Intézetből

  • narancs.hu
  • 2019. július 9.

Belpol

Felmondott.

Ungváry Krisztián történész, aki többször fogalmazott meg kritikákat Orbán politikájával kapcsolatban, azután került a kormány emlékezetpolitikáját támogató intézethez, miután korábbi munkahelyét, az Országos Széchenyi Könyvtár alá tartozó 1956-os intézetet a Veritasba olvasztották.

Kiemelik az '56-os Intézetet a Széchényi Könyvtárból, és a Veritas Intézetbe olvasztják

A rendeletet pont Orbán Viktor szignózta. A csütörtöki Magyar Közlönyben jelent egy kormányhatározat Orbán Viktor aláírásával, ami a VERITAS Történetkutató Intézetre bízza az 1956-os Intézet - Oral History Archívum működtetését. Az 1956-os Intézet 2012 óta az Országos Széchényi Könyvtár osztályaként működött, de a rendelet szerint június 15-től beolvad a Veritasba.

A 24.hu most arról ír, hogy a történész saját kezdeményezésére távozik az intézettől. Ungváry nemrég még azt nyilatkozta a lapnak, hogy azért ment át a Veritashoz, mert megígérték neki, hogy szabadon kutathat. Úgy tűnik, mégsem.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.