Varnus Xavér: Füssy Angéla „kitalációkon alapuló, lerágott csont történettel házal újra az olvasóinál”

  • narancs.hu
  • 2024. november 11.

Belpol

Az orgonaművész leszögezte, minden partnere önként, szabad akaratából került intim kapcsolatba vele.

Füssy Angéla „hazugságokkal és csúsztatásokkal teli cikkben vádaskodik, és ehhez Ábrahám Róbert segédkezik neki” – írta Varnus Xavér a Telexnek küldött levelében.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, az orgonaművészt fiatalkorúak abuzálásával vádolták meg a Mi Hazánkhoz közeli Magyar Jelenben pénteken megjelent cikkben. Vasárnap Perintfalvi Rita teológus hosszú posztban állt ki a művész mellett. Perintfalvi álláspontja szerint Füssy cikkéből valójában az derül ki, hogy két esetben tudomásul vett elutasításról, egyben pedig egy közös beleegyezésen alapuló kapcsolatról volt szó. Utóbbiról Füssy cikke azt állítja, hogy Varnus és a fiatal „semmiképp sem egyenrangú, boldog kapcsolatban” éltek egymással, ami Perintfalvi szerint lehet igaz, de mint írta, egy ilyen kapcsolat még nem abúzus.

Varnus Xavér a Telexhez eljuttatott levelében arról ír, hogy Magyarországon egyszerű gyámhatósági engedéllyel már 16 évesen házasságot köthet bárki, a szexuális beleegyezési korhatár pedig még ennél is alacsonyabb, 14 év. Ezután feltette a kérdést, hogy Füssy vajon a 29 éves Bartók Bélát is elítéli-e, aki az akkor 16 éves Ziegler Mártát vette feleségül, majd megjegyzete, hogy ha valakinek 30 éves korában 17 éves szerelme van, az Magyarországon teljesen törvényes. Az orgonaművész ezután leszögezte:

  • soha, senkivel nem volt olyan szerelmi, vagy szexuális kapcsolatban, amellyel megsértette volna „az alkotmányos magyar törvényeket”;
  • soha, egyetlen kapcsolatában nem volt hatalmi, vagy fölérendeltségi helyzetben egyetlen partnerével sem, vagyis nem volt tanáruk, nevelőjük, felettesük;
  • minden partnere önként és saját, szabad akaratából került intim kapcsolatba vele.

Szerinte Füssy „vádaskodásához” az az Ábrahám Róbert, a Pesti Srácok egykori újságírójára „segédkezik”, aki az elmúlt időszakban Lakatos Márkot vádolta meg kiskorúak behálózásával.

„Régóta keresi a fogást rajtam, és most egy 30 éves, kitalációkon alapuló, lerágott csont történettel házal újra az olvasóinál”

– fogalmazott a zenész Füssy Angéla cikkével kapcsolatban. Mint ismért a Magyar Jelenen megjelent írás egy soha nem publikált HVG-cikk alapján készült. A forrásként szolgáló cikket a Magyar Jelen sem közölte, Füssy Angéla csak annyit írt, hogy a 7 évvel ezelőtt fiókban maradt anyagban három olyan férfi tálalt ki, akiket fiatalkorúként Varnus „megrontott és szexuális játékszerként használt”.

A Telex Varnus Xavér mellett a HVG-t is megkereste. Hvg.hu főszerkesztője, Gergely Márton válaszában azt írta, a lap határozottan visszautasítja azt az állítást, miszerint a szexuális visszaéléssel hírbe hozottak védelmére kelne. „Ha végül nem jutottunk kész cikkig, nem meghunyászkodás, hanem szakmánk szabályai miatt történt. 2017-ben teljes körű jogi és újságíróetikai körültekintés után döntött úgy a vezető szerkesztő, hogy a megnevezett eset kapcsán nem közli a többfázisú szerkesztésen átment cikket” – írta Gergely Márton a hvg.hu-n is közzétett közleményben, hozzátéve, hogy a most megjelent részletek szándékoltan kiragadottak, több helyen súlyosan torzító kommentárokkal vannak tálalva.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.