Veszélyben érezheti magát a kormány: még durvábban szórják pénzt a propagandára

  • narancs.hu
  • 2020. január 6.

Belpol

Újabb nettó 11,8 milliárdot szánnak a kormányzati intézkedések kommunikációs népszerűsítésére.

A beszerzésben nem tüntették fel, hogy Soros-plakátokhoz hasonló ellenségképeket vagy saját programbemutatást terveznek a vizualizáció eszközeivel – írta meg a 24.hu.

A hírportál cikkéből kiderül, hogy az 11,8 milliárd a keret, ennek a szerződés szerint 70 százalékát, azaz 8,3 milliárdot mindenképpen fel fognak használni, a maradék 30 százalék felhasználása opcionális.

A szerződésből jól kiolvasható, hogy október végén kezdődött a kormányzati kommunikációs közbeszerzési eljárás, amelynek a záróakkordja 50 milliárd forint lett, az imént tárgyalt 11,8 millió ennek a része. Újfent ellenfél nélküli pályán játszottak a nyertes cégek: a Balásy Gyula nevéhez köthető New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. 2018 óta sorra viszi – kormányzati kampányok tekintetében – a prímet.

Tavaly 28 milliárdot, az elmúlt három évben összesen 72 milliárdot költöttek el a választópolgárok befolyásolására a fideszesek.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.