Vidnyánszky szerint manipulálják a színművészetis hallgatókat

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 12.

Belpol

Az oktatók bujtogatják őket – mondja az egyetem fölé ültetett kuratórium elnöke.

"Nagyon fontos, hogy a diákok megértsék: szakmainak nevezett érvekkel manipulálják őket. Mindenkinek saját magának kell eldöntenie, hogy akarja-e hagyni azt, hogy a politikai csatározásban eszközként használják fel" – mondta Vidnyánszky Attila, a Színház- és Filmművészeti Egyetemet fenntartó alapítvány élére a kormány által kinevezett kuratórium elnöke az Origónak.

Vidnyánszky az oktatóknak is üzent a kormánypárti portálon szerző nélkül megjelenő interjúban: "A hallgatók politikai bujtogatása, előre tolása nem etikus egyetlen tanár részéről sem, mivel a hallgatók a legkiszolgáltatottabbak."

Arról, hogy a kuratórium pontosan milyen változtatásokat tervez az egyetemen, kevés derül ki a szövegből. "Az SZFE körüli vita legfőbb – politikai-ideológiai – tárgya éppen az, hogy a balliberális gondolat mellett – hangsúlyozom: mellett – a kuratórium azt képviseli, hogy jelenjenek meg más gondolatok, elvek, ezekhez kapcsolódó elméletek, gyakorlatok, esztétikák a képzésben" – mondja Vidnyánszky.

A konkrétabb elképzelések között sorolta fel a kapacitásbővítést, az új campus tervezését, illetve a kapcsolatok szorosabbra fűzését a színházi és filmes szakmával.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.