Visszalép az Együtt terézvárosi jelöltje a DK-s Oláh Lajos javára

  • narancs.hu
  • 2018. március 12.

Belpol

Oláh Lajos 2014-ben is legyőzte a Fideszt.

Nyíri Gábor, az Együtt terézvárosi képviselőjelöltje közleményben jelentette be, hogy visszalép a DK-s Oláh Lajos javára – írja az Index.

Nyíri a következőkkel indokolta döntését:

„Hódmezővásárhely világosan megmutatta, hogy az ellenzék képes legyőzni a Fideszt, ha mindenki visszalép a legesélyesebb jelölt javára. 2014-ben Terézváros és Erzsébetvárosban a DK-s Oláh Lajos győzte le a Fidesz jelöltjét. Nem kérdés, hogy április 8-án is ő lesz a legesélyesebb ellenzéki jelölt; az egyetlen, aki képes megverni a Fideszt.  Ezúton hivatalosan bejelentem, hogy visszalépek a DK-s Oláh Lajos javára Terézváros és Erzsébetvárosban. Csak Bajnai Gordont, az Együtt volt elnökét tudom idézni:

ahol az ellenzékiek visszalépések révén nem teszik egyértelművé, hogy ki az esélyes ellenzéki jelölt, ott a vereség felelőssége egyértelműen az övék lesz.

Én nem teszek keresztbe a Fidesz legesélyesebb ellenfelének. Azt javaslom minden más ellenzéki jelöltnek Terézváros és Erzsébetvárosban az LMP-től a Momentumosig, hogy lépjenek vissza a DK-s Oláh Lajos javára, különben ők is felelősek lesznek egy esetleges vereségért és a Fidesz helyi győzelméért. A választókat pedig arra kérem, hogy pártjuk döntésétől függetlenül is, egyéniben szavazzanak Oláh Lajosra!”

Oláh Lajos 2014-ben a szavazatok 37,8 százalékával, alig 0,6 százalékponttal előzte meg a Fideszt.

Az Együtt több másik, az ellenzék számára nyerhető választókerületben sem indít jelöltet, de cserébe eddig nem sokat kaptak: jelen állás szerint még abban a csepeli körzetben is rájuk indul a szocialista párt, amelyet 2014-ben az Együtt színeiben nyert meg Szabó Szabolcs.

Neked ajánljuk

Kutyából nem lesz unikornis

  • SzSz

„1 millió dollár nem tuti. Tudjátok mi a tuti? 1 milliárd dollár” – fűzi be Sean Parker, a simlis befektető a Facebook tejfelesszájú, egyetemista alapítóit a The Social Network – A közösségi hálóban. A Justin Timberlake játszotta pasas maga a gonosz kapitalista csábító, aki David Fincher filmje szerint főszerepet játszott abban, hogy néhány kapucnis srác nekifutásából vanity project helyett végül az egész világot meghódító gigavállalat jöjjön létre.

A legnagyobb átverés

Alighanem biztosra akart menni a Netflix, amikor jó pénzért – erről még lesz szó – megvette 2018-ban az akkor már internetszerte nagy népszerűségnek örvendő, és épp börtönbüntetését töltő álörökösnő, Anna Sorokin élettörténetének megfilmesítési jogát, és hozzá ugyancsak szép pénzért leszerződtette az Y generációs narratívák kipróbált tévés elbeszélőjét, Shonda Rhimest. Biztosra mentek, csak épp azt nem tudták eldönteni, hogy mit is akarnak ezzel az egésszel kezdeni, mit szeretnének mondani a történetről, és miért tartják egyáltalán érdekesnek a Sorokin-sztorit.

A legnagyobb tűzijáték

  • Csabai Máté

Zabszem van Tigran Hamasyan seggében. Az örmény folklór, a thrash metal, a prog rock és az ECM-stílusú ambient felé tett kirándulások után odaérkezik, ahonnan mások indulni szoktak: az amerikai jazzdalokhoz, Ella Fitzgerald, Charlie Parker és Chet Baker klasszikusai­hoz. Nem vitatom, hogy ragyogó invencióval és virtuozitással nyúl ezekhez, de izgága természetének nem tud parancsolni.

Távolról sem

  • Sándor Panka

Elgondolkodtató és megragadó látvány fogad (Erős Hanna és Zatykó Bori munkája): a színpadon hatalmas piros M betű, előtte piros szőnyeg, jobboldalt kör alakú vetítővászon, Bartha Máté videóival. A Kovács Lehel által megformált kutató, az Amerikából hazatért Gyarmati Egon bele is kezd a Magor-program kifejlesztésének hátteréről szóló ismeretterjesztő előadásába.

Elnyomás alatt nő

Naomi Wolf amerikai feminista író a Vagina című könyvében hosszan értekezik arról, hogy a vagina fölötti uralom és a nők társadalmi csoportjának elnyomása egy és ugyanaz.

Míg el nem tűnik

  • Erdei Krisztina

A 20. század alkotói gyakran keresték a fotózás valódi helyét a művészetek között. Moholy-Nagy és kortársai, az avantgárd fotográfia képviselői a festészetet utánzó fotóhasználattal szemben, a médium sajátos formanyelvének kidolgozására törekedve önálló kifejezésmódot fejlesztettek ki, amely képes a valóságot sajátos nézőpontok mentén rögzíteni.

A leégett kastély felépítése

A kötet megjelenése után publikált Párhuzamos létezésben című műhelyesszéjében Láng Orsolya úgy fogalmazott, hogy akkor zárja le a verseskötetének kéziratát, amikor úgy érzi, már nem tud többet mondani „arról a kevés dologról, ami foglalkoztat”.