Vitézy: a mozdonyvezetőket is takarékos közlekedésre akarják oktatni

  • narancs.hu
  • 2022. október 24.

Belpol

Kevesebb kocsival járnak majd a vonatok az elővárosban.

Vitézy Dávid közlekedési államtitkár a Telexnek adott interjúban bezsélt arról, hogy a MÁV és a Volánbusz jelenleg 100 milliárdos többletköltségnél tart at enegiaár növekedése miatt, ez a az év végére pedig 130-140 milliárd forint is lehet.

Ez már az az összeg, amit nem lehet kigazdálkodni, a MÁV, GYSEV, Volánbusz, HÉV-ek járatainak működését az állam finanszírozza, de a szervezetek is igyekeznek spórolni. 

Vitézy elmondása szerintaz első spórolás a céges autóflotta megritkítása lesz, ami így nem érinti az utasokat. Az első utazóközönséget is érintő lépés az lesz, hogy amikor nincs kellő utasszám, kevesebb kocsival közlekednek majd a vonatok. "Nyolcszoros áramárnál viszont megéri a reggeli csúcs után a fölösleges kocsit leakasztani, majd délután visszaakasztani, csak ezzel a lépéssel több mint 120 millió forintos megtakarítást értünk el a budapesti elővárosi vonalakon" - mondta Vitézy.

Emellett a mozdonyvezetőket is jobb energiahatékonyságú vezetéstecnikára fogják ösztönözni. "Jelentős mozgástér van az energiamegtakarításban, ha egy vonatot ideális, optimális görbén gyorsítanak-lassítanak, ugyanúgy mint egy autónál" - fogalmazott Vitézy, elmondva, hogy megkezdik a vonatok áramfogyasztásának mérését, és a mozdonyvezetők oktatását is, hogy ezentúl figyelni tudjanak a fogyasztás optimalizálására.

Kiemelte, hogy fleadat a MÁV késéseinek csökkentése, és elmondta azt is: 

az irodámban és a tárgyalóban is direkt azt teszem ki háttérnek, ami az összes vonat aktuális késését mutatja, hogy a kollégák és a MÁV-os vezetők mindig ezt lássák, mikor tárgyalunk a forrásokról, feladatokról.

Elmondása szerint 2023 végére tervezik olyan közös busz- és vonatközlekedést egységesítő applikáció és jegyrendszer beindítását.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.