Vitézy: a mozdonyvezetőket is takarékos közlekedésre akarják oktatni

  • narancs.hu
  • 2022. október 24.

Belpol

Kevesebb kocsival járnak majd a vonatok az elővárosban.

Vitézy Dávid közlekedési államtitkár a Telexnek adott interjúban bezsélt arról, hogy a MÁV és a Volánbusz jelenleg 100 milliárdos többletköltségnél tart at enegiaár növekedése miatt, ez a az év végére pedig 130-140 milliárd forint is lehet.

Ez már az az összeg, amit nem lehet kigazdálkodni, a MÁV, GYSEV, Volánbusz, HÉV-ek járatainak működését az állam finanszírozza, de a szervezetek is igyekeznek spórolni. 

Vitézy elmondása szerintaz első spórolás a céges autóflotta megritkítása lesz, ami így nem érinti az utasokat. Az első utazóközönséget is érintő lépés az lesz, hogy amikor nincs kellő utasszám, kevesebb kocsival közlekednek majd a vonatok. "Nyolcszoros áramárnál viszont megéri a reggeli csúcs után a fölösleges kocsit leakasztani, majd délután visszaakasztani, csak ezzel a lépéssel több mint 120 millió forintos megtakarítást értünk el a budapesti elővárosi vonalakon" - mondta Vitézy.

Emellett a mozdonyvezetőket is jobb energiahatékonyságú vezetéstecnikára fogják ösztönözni. "Jelentős mozgástér van az energiamegtakarításban, ha egy vonatot ideális, optimális görbén gyorsítanak-lassítanak, ugyanúgy mint egy autónál" - fogalmazott Vitézy, elmondva, hogy megkezdik a vonatok áramfogyasztásának mérését, és a mozdonyvezetők oktatását is, hogy ezentúl figyelni tudjanak a fogyasztás optimalizálására.

Kiemelte, hogy fleadat a MÁV késéseinek csökkentése, és elmondta azt is: 

az irodámban és a tárgyalóban is direkt azt teszem ki háttérnek, ami az összes vonat aktuális késését mutatja, hogy a kollégák és a MÁV-os vezetők mindig ezt lássák, mikor tárgyalunk a forrásokról, feladatokról.

Elmondása szerint 2023 végére tervezik olyan közös busz- és vonatközlekedést egységesítő applikáció és jegyrendszer beindítását.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.