Vitézy: a mozdonyvezetőket is takarékos közlekedésre akarják oktatni

  • narancs.hu
  • 2022. október 24.

Belpol

Kevesebb kocsival járnak majd a vonatok az elővárosban.

Vitézy Dávid közlekedési államtitkár a Telexnek adott interjúban bezsélt arról, hogy a MÁV és a Volánbusz jelenleg 100 milliárdos többletköltségnél tart at enegiaár növekedése miatt, ez a az év végére pedig 130-140 milliárd forint is lehet.

Ez már az az összeg, amit nem lehet kigazdálkodni, a MÁV, GYSEV, Volánbusz, HÉV-ek járatainak működését az állam finanszírozza, de a szervezetek is igyekeznek spórolni. 

Vitézy elmondása szerintaz első spórolás a céges autóflotta megritkítása lesz, ami így nem érinti az utasokat. Az első utazóközönséget is érintő lépés az lesz, hogy amikor nincs kellő utasszám, kevesebb kocsival közlekednek majd a vonatok. "Nyolcszoros áramárnál viszont megéri a reggeli csúcs után a fölösleges kocsit leakasztani, majd délután visszaakasztani, csak ezzel a lépéssel több mint 120 millió forintos megtakarítást értünk el a budapesti elővárosi vonalakon" - mondta Vitézy.

Emellett a mozdonyvezetőket is jobb energiahatékonyságú vezetéstecnikára fogják ösztönözni. "Jelentős mozgástér van az energiamegtakarításban, ha egy vonatot ideális, optimális görbén gyorsítanak-lassítanak, ugyanúgy mint egy autónál" - fogalmazott Vitézy, elmondva, hogy megkezdik a vonatok áramfogyasztásának mérését, és a mozdonyvezetők oktatását is, hogy ezentúl figyelni tudjanak a fogyasztás optimalizálására.

Kiemelte, hogy fleadat a MÁV késéseinek csökkentése, és elmondta azt is: 

az irodámban és a tárgyalóban is direkt azt teszem ki háttérnek, ami az összes vonat aktuális késését mutatja, hogy a kollégák és a MÁV-os vezetők mindig ezt lássák, mikor tárgyalunk a forrásokról, feladatokról.

Elmondása szerint 2023 végére tervezik olyan közös busz- és vonatközlekedést egységesítő applikáció és jegyrendszer beindítását.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.