Vitézy Dávid közlekedési államtitkár a Telexnek adott interjúban bezsélt arról, hogy a MÁV és a Volánbusz jelenleg 100 milliárdos többletköltségnél tart at enegiaár növekedése miatt, ez a az év végére pedig 130-140 milliárd forint is lehet.
Ez már az az összeg, amit nem lehet kigazdálkodni, a MÁV, GYSEV, Volánbusz, HÉV-ek járatainak működését az állam finanszírozza, de a szervezetek is igyekeznek spórolni.
Vitézy elmondása szerintaz első spórolás a céges autóflotta megritkítása lesz, ami így nem érinti az utasokat. Az első utazóközönséget is érintő lépés az lesz, hogy amikor nincs kellő utasszám, kevesebb kocsival közlekednek majd a vonatok. "Nyolcszoros áramárnál viszont megéri a reggeli csúcs után a fölösleges kocsit leakasztani, majd délután visszaakasztani, csak ezzel a lépéssel több mint 120 millió forintos megtakarítást értünk el a budapesti elővárosi vonalakon" - mondta Vitézy.
Emellett a mozdonyvezetőket is jobb energiahatékonyságú vezetéstecnikára fogják ösztönözni. "Jelentős mozgástér van az energiamegtakarításban, ha egy vonatot ideális, optimális görbén gyorsítanak-lassítanak, ugyanúgy mint egy autónál" - fogalmazott Vitézy, elmondva, hogy megkezdik a vonatok áramfogyasztásának mérését, és a mozdonyvezetők oktatását is, hogy ezentúl figyelni tudjanak a fogyasztás optimalizálására.
Kiemelte, hogy fleadat a MÁV késéseinek csökkentése, és elmondta azt is:
az irodámban és a tárgyalóban is direkt azt teszem ki háttérnek, ami az összes vonat aktuális késését mutatja, hogy a kollégák és a MÁV-os vezetők mindig ezt lássák, mikor tárgyalunk a forrásokról, feladatokról.
Elmondása szerint 2023 végére tervezik olyan közös busz- és vonatközlekedést egységesítő applikáció és jegyrendszer beindítását.