Vitézy: a mozdonyvezetőket is takarékos közlekedésre akarják oktatni

  • narancs.hu
  • 2022. október 24.

Belpol

Kevesebb kocsival járnak majd a vonatok az elővárosban.

Vitézy Dávid közlekedési államtitkár a Telexnek adott interjúban bezsélt arról, hogy a MÁV és a Volánbusz jelenleg 100 milliárdos többletköltségnél tart at enegiaár növekedése miatt, ez a az év végére pedig 130-140 milliárd forint is lehet.

Ez már az az összeg, amit nem lehet kigazdálkodni, a MÁV, GYSEV, Volánbusz, HÉV-ek járatainak működését az állam finanszírozza, de a szervezetek is igyekeznek spórolni. 

Vitézy elmondása szerintaz első spórolás a céges autóflotta megritkítása lesz, ami így nem érinti az utasokat. Az első utazóközönséget is érintő lépés az lesz, hogy amikor nincs kellő utasszám, kevesebb kocsival közlekednek majd a vonatok. "Nyolcszoros áramárnál viszont megéri a reggeli csúcs után a fölösleges kocsit leakasztani, majd délután visszaakasztani, csak ezzel a lépéssel több mint 120 millió forintos megtakarítást értünk el a budapesti elővárosi vonalakon" - mondta Vitézy.

Emellett a mozdonyvezetőket is jobb energiahatékonyságú vezetéstecnikára fogják ösztönözni. "Jelentős mozgástér van az energiamegtakarításban, ha egy vonatot ideális, optimális görbén gyorsítanak-lassítanak, ugyanúgy mint egy autónál" - fogalmazott Vitézy, elmondva, hogy megkezdik a vonatok áramfogyasztásának mérését, és a mozdonyvezetők oktatását is, hogy ezentúl figyelni tudjanak a fogyasztás optimalizálására.

Kiemelte, hogy fleadat a MÁV késéseinek csökkentése, és elmondta azt is: 

az irodámban és a tárgyalóban is direkt azt teszem ki háttérnek, ami az összes vonat aktuális késését mutatja, hogy a kollégák és a MÁV-os vezetők mindig ezt lássák, mikor tárgyalunk a forrásokról, feladatokról.

Elmondása szerint 2023 végére tervezik olyan közös busz- és vonatközlekedést egységesítő applikáció és jegyrendszer beindítását.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Holt lelkek társasága

  • - turcsányi -

A gengszterfilm halott, halottabb már nem is lehetne. De milyen is lehetne a gengszterfilm? Nyugdíjas? Persze, hogy halott.

Kaptunk vonalat

Napjainkban mindannyiunk zsebében ott lapul minimum egy okostelefonnak csúfolt szuperszámítógép, és távoli emléknek tűnik ama hőskor, amikor a mai szórakoztatóelektronikai csúcsmodelleknél úgymond butább, de valójában nagyon is okos és rafinált eszközök segítségével értük el egymást.

Bobby a zuhany alatt

Úgy kezdődik minden, mint egy Rejtő-regényben. Gortva Fülöp, akit délvidéki szülőföldjén „Fulop”-nek anyakönyveztek, és akit idegen földön mindenki (angol vagy francia kiejtéssel) Philippe-nek szólít, de magát leginkább a becenevén, Golyóként határozza meg, Pocok gúnynévvel illetett barátjával Miamiban – pontosabban az attól kissé északra fekvő Fort Lauderdale kikötőjében – felszáll a Fantastic Voyage luxushajóra.

„Ez a háború köde”

Egyre többen beszélnek Izrael gázai hadműveleteiről népirtásként, de a szó köznapi használata elfedi a nemzetközi jogi fogalom definíció szerinti tartalmát. A szakértő ráadásul úgy véli, ha csak erről folyik vita, szem elől tévesztjük azokat a háborús bűnöket és jogsértéseket, amelyek éppúgy a palesztin emberek szenvedéseit okozzák.

A szabadság levéltára

Harminc éve költözött Budapestre a Szabad Európa Rádió archívuma, s lett annak a hatalmas gyűjteménynek, a Blinken OSA Archivumnak az alapzata, amely leginkább a 20. század második felére, a hidegháborúra, a szocialista korszakra és annak utóéletére fókuszál.