Vitézy Dávid nekiment Lázárnak, amiért túlzsúfolt vonalról vittek vonatot Szabadkára

  • narancs.hu
  • 2023. november 28.

Belpol

Az egykori államtitkár szerint eddig is alig volt már hely a lajosmizsei vonalon.

Újabb köre zajlik a Vitézy Dávid-Lázár János, amúgy kissé egyoldalú vitának: a volt közlekedési államtitkár Facebookra írta ki, hogy kissé problémásnak tartja, hogy a már eddig is túlzsúfolt lajosmizsei vonalról vittek el vonatot az újranyitott Szeged-Szabadka vonalra.

„Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged–Szabadka-vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot – ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon”

– írta a Facebookon Vitézy Dávid, hozzátéve, hogy annak ellenére állítanak le minden vasúti beruházást Budapesten és térségében, hogy itt van a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál.

Vitézy ezek után Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnökének elővárosi utazását állította szembe, szerinte ugyanis ez a történet mindent elmond az országos közlekedéspolitika helyzetéről. Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke azt írta posztjában, hogy „óriási szerencse”, hogy nem vitte a bringáját, mert a lajosmizsei vonalon akkora a zsúfoltság, hogy alig tudott volna leszállni.

FRISSÍTÉS

Cikkünk megjelenése után a MÁV az alábbi kiegészítést küldte lapunknak Vitézy Dávid bejegyzésével kapcsolatban.

Nem a lajosmizsei Uzsgyik teljesítenek szolgálatot a ma újraindult Szeged-Szabadka vonalon

A vasúttársaság szerint egy Facebook-poszt alapján téves információ jelent meg erről. Mint írják, a közösségi oldali bejegyzésben az áll, hogy a 142-es, lajosmizsei vasútvonalon kocsihiány miatti zsúfoltság alakult ki, ugyanis a ma újraindult Szeged-Szabadka vasútvonalra innen vezényeltek át járművet. "Ez fake news. A valóság ezzel szemben az, hogy a Szeged-Szabadka vonalra egyetlen jármű sem került átvezénylésre a lajosmizsei vonalról. Az ott kialakult átmeneti zsúfoltság oka az, hogy a térségben a közelmúltban több jármű is balesetezett, így az ún. duplaszerelvény helyett kivételesen és ideiglenesen csak egy darab Uzsgyi motorvonat kiállítására volt mód. A lajosmizsei vonalon - a balesetes járművek kijavítását követően - az eredeti szállítókapacitással közlekednek a vonatok" – közölte a MÁV.

FRISSÍTÉS2

Vitézy Dávid újabb Facebook-posztban reagált a MÁV közleményére.

"A MÁV cáfolni próbálja a délelőtti posztomat és még sajtóközleményt is kiadtak: szerintük a Szeged-Röszke vonalra nem is a Budapest-Lajosmizse vonalról csoportosítottak járművet, ott baleset okozza a járműhiányt. A valóság elég nyilvánvalóan nem ez:

a ma a Szeged-Röszke vonalra vezényelt egyetlen motorvonat, a 416 015 pályaszámú, bizony múlt héten még hétfőn, kedden, szerdán és pénteken is a Budapest-Lajosmizse vonalon közlekedett, ahogy korábban a hónap nagy részében is.

Utoljára november 24-én, múlt pénteken közlekedett a vonalon (lásd kommentben) – utána került a déli határra. A Budapest - Lajosmizse vonalról a hiányzó jármű miatti zsúfoltságról megosztott fotó pedig most hétfői volt, miután elvitték. A MÁV közleménye tehát nem cáfolt semmit, csak próbálta védeni a védhetetlent. De ez akkor se lenne másképp, ha történetesen nem pont tényleg innen vitték volna a motorvonatot. Hisz ha dízel motorvonatból eddig se volt elég, akkor ha most elindítottak egy újabb szolgáltatást, akkor még annyi se jut az eddigi közszolgáltatás fenntartására, mint eddig. Elég logikus szerintem. Ráadásul épp ma jelentették be: a nyáron bezárt vidéki vasútvonalakon tartósan marad a buszos üzem, még ott is, ahol sokkal lassabb és a helyiek nyár óta kitartóan kérik a vasúti közlekedés újraindítását - például Komló felé. Nyilván oda is »baleset« miatt nem jut jármű…"

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül.