Vitézy Dávid nekiment Lázárnak, amiért túlzsúfolt vonalról vittek vonatot Szabadkára

  • narancs.hu
  • 2023. november 28.

Belpol

Az egykori államtitkár szerint eddig is alig volt már hely a lajosmizsei vonalon.

Újabb köre zajlik a Vitézy Dávid-Lázár János, amúgy kissé egyoldalú vitának: a volt közlekedési államtitkár Facebookra írta ki, hogy kissé problémásnak tartja, hogy a már eddig is túlzsúfolt lajosmizsei vonalról vittek el vonatot az újranyitott Szeged-Szabadka vonalra.

„Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged–Szabadka-vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot – ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon”

– írta a Facebookon Vitézy Dávid, hozzátéve, hogy annak ellenére állítanak le minden vasúti beruházást Budapesten és térségében, hogy itt van a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál.

Vitézy ezek után Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnökének elővárosi utazását állította szembe, szerinte ugyanis ez a történet mindent elmond az országos közlekedéspolitika helyzetéről. Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke azt írta posztjában, hogy „óriási szerencse”, hogy nem vitte a bringáját, mert a lajosmizsei vonalon akkora a zsúfoltság, hogy alig tudott volna leszállni.

FRISSÍTÉS

Cikkünk megjelenése után a MÁV az alábbi kiegészítést küldte lapunknak Vitézy Dávid bejegyzésével kapcsolatban.

Nem a lajosmizsei Uzsgyik teljesítenek szolgálatot a ma újraindult Szeged-Szabadka vonalon

A vasúttársaság szerint egy Facebook-poszt alapján téves információ jelent meg erről. Mint írják, a közösségi oldali bejegyzésben az áll, hogy a 142-es, lajosmizsei vasútvonalon kocsihiány miatti zsúfoltság alakult ki, ugyanis a ma újraindult Szeged-Szabadka vasútvonalra innen vezényeltek át járművet. "Ez fake news. A valóság ezzel szemben az, hogy a Szeged-Szabadka vonalra egyetlen jármű sem került átvezénylésre a lajosmizsei vonalról. Az ott kialakult átmeneti zsúfoltság oka az, hogy a térségben a közelmúltban több jármű is balesetezett, így az ún. duplaszerelvény helyett kivételesen és ideiglenesen csak egy darab Uzsgyi motorvonat kiállítására volt mód. A lajosmizsei vonalon - a balesetes járművek kijavítását követően - az eredeti szállítókapacitással közlekednek a vonatok" – közölte a MÁV.

FRISSÍTÉS2

Vitézy Dávid újabb Facebook-posztban reagált a MÁV közleményére.

"A MÁV cáfolni próbálja a délelőtti posztomat és még sajtóközleményt is kiadtak: szerintük a Szeged-Röszke vonalra nem is a Budapest-Lajosmizse vonalról csoportosítottak járművet, ott baleset okozza a járműhiányt. A valóság elég nyilvánvalóan nem ez:

a ma a Szeged-Röszke vonalra vezényelt egyetlen motorvonat, a 416 015 pályaszámú, bizony múlt héten még hétfőn, kedden, szerdán és pénteken is a Budapest-Lajosmizse vonalon közlekedett, ahogy korábban a hónap nagy részében is.

Utoljára november 24-én, múlt pénteken közlekedett a vonalon (lásd kommentben) – utána került a déli határra. A Budapest - Lajosmizse vonalról a hiányzó jármű miatti zsúfoltságról megosztott fotó pedig most hétfői volt, miután elvitték. A MÁV közleménye tehát nem cáfolt semmit, csak próbálta védeni a védhetetlent. De ez akkor se lenne másképp, ha történetesen nem pont tényleg innen vitték volna a motorvonatot. Hisz ha dízel motorvonatból eddig se volt elég, akkor ha most elindítottak egy újabb szolgáltatást, akkor még annyi se jut az eddigi közszolgáltatás fenntartására, mint eddig. Elég logikus szerintem. Ráadásul épp ma jelentették be: a nyáron bezárt vidéki vasútvonalakon tartósan marad a buszos üzem, még ott is, ahol sokkal lassabb és a helyiek nyár óta kitartóan kérik a vasúti közlekedés újraindítását - például Komló felé. Nyilván oda is »baleset« miatt nem jut jármű…"

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Münster egén

Több mint húsz év telt el azóta, hogy az HBO bemutatta Tom Hanks és Steven Spielberg háborús sorozatát, az elég szerencsétlen magyar fordításban Az elit alakulatként futó Band of Brotherst.

Aki soha nem járt Tulsában

  • - turcsányi -

Mathew Brady a fotográfia történetének kétségkívül kimagasló alakja, az első fotoriporter, az első PR-szakember, az első bármi.

Elsüllyedt Budapest

„Szép Ernő előbb népszerű költő volt, azután divatos színpadi szerző lett, regényei irodalmi szenzációknak számítottak, azután egy időre szinte teljesen megfeledkeztünk róla” – írta Hegedűs Géza 1976-ban, A magyar irodalom arcképcsarnoka című portrékötetében. 

Búcsú a gonosztól

A német író, Otfried Preuβler (1923–2013) művei közül itthon leginkább a Torzonborzról, a rablóról (eredeti nevén Hotzenplotz) szóló történeteket ismerjük.

Kedvezmény

Az idén 125 éves Közlekedési Múzeumot bombatalálat érte a 2. világháborúban, az épület és a gyűjtemény nagy része elpusztult. Csak 1965-ben nyílt meg újra, majd ötven éven át működött, a hiányosságai ellenére is hatalmas érdeklődés mellett. A Liget-projekt azonban a Közlekedési Múzeumot sem kímélte, 2015-ben bezárták, 2017-ben lebontották.

Isten nevében

Egy gyermek ára: három miatyánk, két üdvözlégy – pimf összeg, mindenkinek megéri, vevőnek, eladónak, az üzlet hivatalos tanújának (ezúttal a Jóisten az, lakcím, anyja neve, három példányban), de legfőként a Fidesznek. Most még pénzbe se kerül: alsónadrágokban fizetik ki a papságot. Választások jönnek, tartják a markukat, lökni kell nekik valamit, hogy misézés közben rendesen korteskedjenek, Isten akarata szerint.

Távolságtartás

A három még logikus és észszerű. Sőt, a három elvárható (a Tisza Párt és az MKKP potenciális szavazói szemszögéből mindenképpen), s aligha sérelmezhető (a rivális pártok híveinek perspektívájából) – ennyi kerületi polgármesterjelölt kell ugyanis a fővárosi listaállításhoz.